Cea mai mică bicicletă electrică pliabilă din lume-video

Start-up-ul Smacircle a dezvoltat o bicicletă care este atât de mică și de ușoară, încât ea poate fi transportată într-un rucsac. S1 are o viteză maximă de 20 km/h, iar acumulatorul trebuie să fie reîncărcat după 20 de kilometri. Potrivit primelor teste este însă destul de incomodă.

Oportunitățile de deplasare în marile orașe s-au diversificat masiv în ultimii ani. Blocajele de trafic și mijloacele de transport în comun supraaglomerate au determinat oamenii să caute noi modalități de a se deplasa rapid. De aceea bicicleta trece în prezent printr-o perioadă de renaștere și se dezvoltă dintr-un vehicul de distracție sau pentru timpul liber într-un concurent veritabil al automobilului. Dar există totodată o problemă: nu poți să o iei peste tot cu tine. Atunci când ai avea nevoie să urci într-un autobuz sau metrou, trebuie să renunți la bicicletă, în special în orele de vârf.

Idei pentru alternative există destule. Tot mai multe start-up-uri dezvoltă scutere, trotinete sau biciclete pliabile. Adesea ele sunt echipate și cu un motor electric, pentru a păstra energia oamenilor în drumul lor spre job. Toate ar trebui să fie soluții inteligente pentru problemele actuale de trafic, dar în realitate nimeni nu oferă o soluție cu adevărat practică. Scuterele și trotinetele electrice nu sunt suficient de rapide și în mod legal pot fi utilizate doar pe trotuare sau zone special amenajate pentru biciclete. Bicicletele pliabile ce beneficiază de propulsie electrică sunt încă mult prea grele.

Start-up-ul Smacircle Technology din Shenzen, China crede că a rezolvat toate aceste probleme și a creat bicicleta perfectă pentru oraș, o sinteză între bicicletă și scuter electric, care a primit denumirea de “S1”. Pentru acest experiment există deja interesul clienților, acest lucru îl putem vedea din statisticile site-ului de crowdfunding, Indiegogo. Cu 20 de zile înainte de încheierea campaniei obiectivul inițial a fost depășit cu peste 600%. 30.000 de dolari au dorit cei de la Samcircle să adune, între timp fondurile pentru S1 se situează la 180.000 de dolari.

La prima vedere activitatea start-up-ului se desfășoară bizar. Ei produc un vehicul care arată ca o pereche supradimensionată de ochelari și pe care îl promovează drept bicicletă electrică. Dar are puține lucruri în comun cu bicicleta clasică. Nu există nici pedale și nici un sistem clasic cu lanț. Propulsia și frânarea sunt oferite prin intermediul unui buton de pe ghidon, la fel ca și în cazul multor scutere. Astfel că se poate atinge o viteză maximă de 20 de kilometri pe oră. Autonomia este însa destul de modestă: după 20 de kilometri Smacircle trebuie să fie legată din nou la priză. Alte funcții pot fi accesate prin intermediul unui smartphone, care poate fi conectat pe ghidon, existând posibilitatea să se încarce de la acumulatorul bicicletei. El arată, prin intermediul unei aplicații, viteza sau ruta precum și autonomia rămasă.

http://www.sueddeutsche.de/auto/smacircle-s-das-kleinste-falt-e-bike-der-welt-1.3562006

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

98 − = 96