De cate ori nu am fost supusi unor comentarii pe internet necuviincioase la adresa noastra si a companiei pe care o avem.Iata ca sapte judecatori ai Uniunii Europene au stabilit ca site-ul de stiri din Estonia este responsabil din punct de vedere legal pentru comentariile ofensatoare pe care le lasa utilizatorii.
In ianuarie 2006, Delfi a publicat un articol despre decizia unei companii de feriboturi de a schimba rutele, ceea ce a dus la intarzieri in deschiderea unor drumuri alternative mai ieftine catre unele insule. Mai multi cititori au scris comentarii jignitoare si amenintatoare la adresa companiei si a proprietarului ei. Drept urmare, proprietarul companiei a dat in judecata Delfi, in aprilie 2006, si a primit 433 de dolari despagubiri.
Reprezentantii Delfi au argumentat ca nu erau responsabili pentru comentarii si ca amenda primita reprezinta o incalcare a legilor Uniunii Europene care garanteaza libertatea de exprimare. Cu toate acestea, judecatorii au spus ca articolul 10 din legea Uniunii Europene permite libertatea de exprimare, atat timp cat acest lucru nu prejudiciaza reputatia unei persoane.
Mai mult decat atat, site-ul nu a luat masuri pentru indepartarea comentariilor ofensatoare, bazandu-se doar pe sistemul automat de filtrare a unor termeni vulgari.
Pe site se precizeaza ca autorii comentariilor sunt responsabili pentru postarile lor si ca mesajele amenintatoare sau jignitoare nu sunt permise, dar foarte mute comentarii injurioase au trecut de acest filtru si au fost publicate pe pagina online. Cu toate acestea, din moment ce cititorii pot sa scrie comentarii fara sa se inregistreze, identitatea autorilor este destul de greu de stabilit, astfel incat nu pot fi trasi la raspundere, se spune in continutul comunicat de MEDIAFAX.