Cei mai buni înlocuitori de carne pentru vegetarieni – Partea II

Imagini pentru seitan

Soia, quinoa și cânepa sunt singurele surse vegetale de proteine care sunt complete, ceea ce înseamnă că, conțin toți aminoacizii esențiali de care organismul nostru are nevoie. Nichola Ludlam-Raine a explicat pentru The Independent că este important să reținem că, cu toate acestea, substituenții conțin mult mai puține proteine decât carnea în sine.

În timp ce acest aspect s-ar putea să nu fie o problemă pentru toată lumea, majoritatea oamenilor din Marea Britanie consumă în fiecare zi o cantitate de proteine mai mare decât este necesar, iar fanaticii fitness-ului și împătimiții sălilor de forță, care au un necesar de proteine peste medie pentru refacerea fibrelor musculare, ar putea să aibe nevoie să facă un efort mai mare pentru a consuma suficiente proteine, dacă aleg să nu consume carne.

O persoană obișnuită necesită un minim de 0,8 grame de proteine pe fiecare kilogram de masă corporală, în fiecare zi. Dar această cantitate poate crește la 2g dacă sunteți o persoană care practică exerciții fizice regulate sau dacă încercați să slăbiți fără a pierde din masa musculară.

În timp ce pieptul de pui conține în medie 24 de grame de proteine la suta de grame în forma sa crudă, tofu conține 11,5 grame proteine per suta de grame iar năutul 7 grame. Spre deosebire de majoritatea proteinelor de origine vegetală, tofu (care este făcut din soia) conține toți aminoacizii esențiali de care avem nevoie în alimentație, iar aceștia nu pot fi sintetizați de organismul uman. Soia este un aliment care în general este avantajos ca și preț, dar foartre nutritiv, fiind o sursă bună de fier și calciu, precum și mineralele mangan, seleniu sau fosfor.

Cu toate acestea, beneficiile pe care soia le are asupra stării de sănătate sunt adesea controversate. În timp ce celebra afirmație că soia conține estrogen este un mit banal, acest aliment conține mai degrabă fitoestrogen, iar unele studii din domeniu au sugerat că bărbații care consumă regulat soia au o concetrație mai scăzută de spermatozoizi.

https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/best-meat-substitutes-benefits-are-they-healthy-vegetarians-vegans-quorn-tofu-a8459941.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × = 12