Constructorii auto germani pot să respire ușurați, deocamdată. China amână planurile sale pentru o cotă obligatorie de automobile electrice cu încă un an. Acest lucru este lăudat și de cancelarul Angela Merkel. Din anul 2019 zece la sută din toate automobilele vândute trebuie să fie complet electrice sau cu motor hibrid.
Guvernul chinez va introduce cota sa obligatorie pentru automobile electrice abia din anul 2019. Acest lucru nu se va petrece anul viitor, cum a fost vorba inițial, dar peste doi ani una din fiecare zece mașini vândute în China va trebui să aibe motor hibrid sau complet electric. Din anul 2020 această cotă va crește la 12%.
Cota va fi calculată pe baza unui sistem complex de puncte. Cu cât o mașină este mai prietenoasă cu mediul înconjurător, cu atât mai multe puncte va primi. Cota are calitate de lege pentru orice producător de automobile care produce cel puțin 30.000 de mașini cu motoare cu ardere internă pe an sau le importă pe piața chineză. Cine nu îndeplinește cota, poate să cumpere puncte de la alți producători sau trebuie să achite amenzi.
Guvernul de la Beijing a anunțat cota în urmă cu ceva vreme. A fost vorba inițial despre 8% din anul 2018. Asociațiile de producători din toată lumea protestează și cer amânări suplimentare. Ministrul German de Externe, Sigmar Gabriel, a încercat cu ocazia unei reuniuni din luna mai să reducă din cerințe. La o vizită a premierului chinez Li Keqiang la Berlin, cancelarul german Angela Merkel a intervenit de asemenea pe lângă acesta.
Constructorii auto germani nu pot să îndeplinească aceste cerințe. Pentru ei piața chineză este însă deosebit de importantă. Volkswagen a vândut anul trecut circa patru milioane de automobile. Împreună cu partenerul său chinez, JAC, VW vrea ca până în anul 2020 să vândă anual până la 400.000 de automobile electrice și hibrid în China, iar până în anul 2025 să ajungă la 1,5 milioane de unități.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/China-fuehrt-E-Auto-Quote-erst-2019-ein-article20057912.html