Cinci moduri in care vulnerabilitatea vă poate face mai fericiți

Nu poți vorbi despre vulnerabilitate, fără a acoperi mai întâi rușinea. Tindem să credem că rușinea intră în joc doar atunci când facem ceva condamnabil din punct de vedere moral sau criminal. Dar rușinea este mult mai incluzivă și mai răspândită decât asta. Rușinea este un cuvânt mic care cristalizează grijile noastre cele mai primare de a fi demni. Aceasta cuprinde îndoiala de sine, nesiguranța, teama și anxietatea. Nu este o surpriza si psihologii o numesc “emoția stăpânită” a vieții de zi cu zi, ghidându-ne fiecare acțiune.

Nimeni nu vrea să simta rusinea. Este o emoție care iti vine in stomac. Majoritatea oamenilor poartă armură – cred că perfecționismul sau sarcasmul ii pot proteja împotriva rușinii. Când rușinea pătrunde, încercăm să scăpăm de ea cu alte distragerii: telefoanele noastre inteligente, băuturile, jocurile video, exercițiile fizice, cumpărăturile. Altfel am ramane vulnerabili sau ” susceptibili de a fi răniți”.

Urmatoarele sunt 5 moduri in care vulnerabilitatea ar putea sa ne faca mai fericiti.

1. Recunoașteți-va vulnerabilitățile.
Începeți să priviți la ceea ce vă face să vă simțiți supărat, trist, conștient de sine sau supărat și găsiți firul comun între aceste experiențe. După ce identificați aceste temeri, puteți începe să le contracarați.

2. Intelegeti că oamenii sunt facuți pentru a simți rușinea.
“Singurii oameni care nu se confruntă cu rușinea nu au nici o capacitate de empatie sau conexiune umană”, a spus Brown în popularul său TED Talk despre vulnerabilitate. Sentimentul de a nu fi suficient este o experiență comună și impartasita. Simpla conștientizare a acestei situații vă poate ajuta să vă simțiți mai confortabil, lăsându-vă gărzile în jos și angajându-vă într-o legătură autentică cu ceilalți.

3. Identificați-va tacticile de evitare a acesteia.
Oamenii scapă sau își mângâie rușinea în moduri diferite. Uneori, aceste tactici de evitare pot deveni obiceiuri zilnice nesănătoase sau chiar dependențe periculoase. Data viitoare când sunteți ispitiți spre unul dintre obiceiurile proaste, așteptați cinci minute. Gândiți-vă ce se întâmplă și cum vă simțiți în acel moment.

4. Găsiți un loc sigur.
“Fiind vulnerabili de fapt, risipim mai mult curaj și forță interioară decât oamenii își dau seama”, spune Yvonne Thomas, Ph.D., psiholog în Los Angeles. Din acest motiv, probabil că nu doriți să începeți călătoria voastra simtindu-va vulnerabili. Vreți să știți că sentimentele voastre vor fi protejate și îngrijite de persoana cu care le împărtășiți, cum ar fi părintele, soțul / soția sau prietenul.

5. Asumati-va mici riscuri.
“Vulnerabilitatea este în cele din urmă o dorință de a-ți asuma un risc”, spune Paul Coleman, psiholog în Wappingers Falls, New York. “Să joci în siguranță nu te vei multumi niciodată”. Începeți cu mici riscuri. Riscurile mai mici creează încredere pentru cele mai mari.

http://www.success.com/article/5-ways-being-vulnerable-can-make-you-happier

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

67 − = 61