Cinci moduri prin care practica mindfulness (meditatia) creşte performanţa

AAEAAQAAAAAAAAZYAAAAJDA3NWI5NzE3LTBkZDEtNGU0NC04YzQ1LTkxNzA1MDMwNjFmMAPractica mindfulness este o noțiune tot mai populară la locul de muncă, iar companii precum Apple, Yahoo, Starbucks, și Google o folosesc în beneficiul lor. Google, de exemplu, oferă angajaților un curs de 19 de ore pe această temă, care este atat de popular incat mii de angajați Google îl fac în fiecare an.
Deci, ce este mai exact practica mindfulness?

Practica mindfulness este o formă simplă dar eficientă de meditație, care ne permite să obținem controlul gândurilor indisciplinate și comportamentele. Persoanele care practică mindfulness sunt mai concentrate, chiar și atunci când nu meditează. Midfulness este o tehnica excelenta de a reduce stresul, deoarece oprește de la sentimentul de sub control şi de la gândurile negative. În general, este o modalitate foarte bună de a trece peste o zi obositoare într-un mod calm și productiv.

De ce practica a devenit atat de pupulara la locurile de muncă?
În timp ce beneficiile practicii mindfulness sunt multe, poate cel mai important motiv pentru care marile companii precum Google o folosesc este capacitatea sa de a îmbunătăți direct performanța.

Langer a efectuat o serie de studii care arată că practica mindfulness îmbunătățește performanța pe toate tipurile de sarcini. Totuși, practica mindfulness nu este doar despre performanță; există o serie de alte motive importante de ce companiile fac din practica mindfulness o prioritate.

Aceste cinci motive sunt următoarele:

1.Meditatia eliberează stresul. Acesta este mai mult decât un criminal al performanței; este un ucigaș de oameni. Potrivit Centrelor pentru Controlul si Prevenirea Bolilor, aproximativ două treimi din toate vizitele la spital sunt pentru problemele legate de stres, și 75% din cheltuielile de sănătate sunt legate de stres. Stresul poate provoca hipertensiune arterială, boli autoimune, cancer, boli de inima, insomnie, depresie, anxietate, și altele. Practica mindfulness ajută la o eliberare mare de stres, pentru că te scoate din luptă și te duce într-o stare relaxată de claritate mentală și calm.

2. Meditatia îmbunătățește capacitatea de concentrare. Practica mindfulness îmbunătățește capacitatea de te concentra pe un singur lucru. Aceasta practică de meditatie te învață să eviţi distragerile și aduce un nivel sporit de concentrare la locul de munc. O minte concentrată este o minte productivă.

3. Mindfulness stimulează creativitatea. Creativitatea depinde de starea mentală. Meditatia ajuta la distrugerea gandurilor negative care sufocă gândirea creativă și de auto-exprimare. Faptul că practica mindfulness se concentrează pe “Acum” vă ajută să gânditi liber și creativ.

4. Practica Mindfulness îmbunătățește inteligenta emoţională. Inteligenta emotionala (EQ) este “ceva” în fiecare dintre noi, care este un pic intangibil. Aceasta afectează modul în care manevram comportamentul, EQ este capacitatea de a recunoaște și de a înțelege emoțiile proprii și ale celorlalti și a folosi această conștientizare a gestiona comportamentul și relațiile.

5. Practica Mindfulness te face o persoană mai bună. Un studiu realizat la Harvard a constatat legături puternice între mindfulness și comportamentului prosocial. Subiecții care au practicat mindfulness au aratta compasiune și bunătate fata de ceillati cu 50% mai des decât cei care nu au realizat aceasta practică.

http://www.talentsmart.com/articles/5-Ways-Mindfulness-Will-Turbocharge-Your-Career-978743980-p-1.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 + 3 =