Un producător chinez nu are dreptul să își denumească marca “Face Book”. O curte de la Beijing dă dreptate în acest litigu firmei americane cu același nume. Însă Facebook duce o viață grea în China.
Succes al justiției pentru Facebook: o firmă chineză nu are voie să își comercializeze băuturile și cipsurile din cartofi sub marca “face book”. Compania Zhongshan Pearl River din provincia Guangdong nu a primit dreptul de a folosi această marcă, a decis o curte de la Beijing, după cum raportează agențiile de presă. Zhongshan a introdus pe piață în anul 2014 această marcă.
Concernul internet Facebook a dat în judecată practica companiei și a primit o decizie favorabilă din partea primului tribunal. Zhongshan a depus un recurs și a pierdut din nou. Curtea ar fi declarat că este vorba despre încălcări clare ale drepturilor legale de înregistrare a mărcilor și este o practică comună în China ca cineva să înregistreze numeroase mărci cunoscute de toată lumea, pentru a aduce prejudicii acestora și pentru a obține profit. Facebook nu a dorit să ofere nici un fel de informații față de acest litigiu. Rețeaua socială este blocată de cenzură pe teritoriul chinez.