Climatul de consum, din nou favorabil, la nemti, dupa un Brexit bine digerat

8282de5f49a77022b1e09c0ad4a1641f

Germanii sunt din nou într-o dispoziție bună pentru cumpărături, în ciuda tuturor îngrijorărilor privind Brexit, refugiați sau atacuri teroriste. Din punctul de vedere al cercetătorilor de la GfK, toate acestea au un motiv.

Incertitudinea consumatorilor germani datorată votului britanicilor în favoarea ieșirii din Uniunea Europeană a fost doar de scurtă durată. Indexul climatului de consum, întocmit de institutul de cercetări de piață GfK, crește în luna septembrie, după o dezvoltare pozitivă în luna august. Consumatorii au digerat destul de bine șocul Brexit, explică GfK la Nürnberg.

După un declin simțitor în luna iulie în indicatorii climatului de consum, în luna august a existat un declin mai redus, de la 10,1 puncte la 10. În luna septembrie indexul va crește la 10,2 puncte, consideră cei de la GfK.

Motivul este reprezentat de așteptările față de venituri și înclinația sporită a consumatorilor spre cumpărături. Consumatorii evaluează destul de precaut dezvoltarea economică viitoare, chiar dacă în privința dezvoltării viitoare a veniturilor proprii se declară aproape euforici. Pentru acest lucru GfK consideră că este de vină o foarte bună situație a ocupării forței de muncă, veniturile care au crescut semnificativ pentru angajați și pensionari, precum și creșterile moderate de prețuri.

Dorința de cumpărare rămâne neclintită, după cum explică GfK. Datele economice favorabile au contat mai mult decât votul Brexit și spaima produsă de atacurile din luna iulie din Bayern. Dobânzile rămân în continuare aproape nule, astfel că, consumul capătă tot mai mult avânt.

Climatul de consum se arată în general extrem de rezistent. GfK se așteaptă la o creștere de două procente a datelor de consum din acest an.

Datele sunt colectate de GfK dintr-un sondaj lunar efectuat asupraa fix 2000 de consumatori. Toți indicatorii sunt indicatori ai stării de spirit. În cazul înclinației spre consum cei de la GfK întreabă dacă, consumatorii consideră că este în prezent recomandat să facă cheltuieli mai mari. Atunci când aceștia răspund favorabil, trebuie să mai îndeplinească alte două cerințe: persoana chestionată trebuie să aibe banii necesari pentru o astfel de cheltuială suplimentară, dar și nevoia de a o face.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Konsumklima-steigt-wieder-an-article18505491.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 1 = 11