Concernele germane vor o nouă alianță digitală

Datele utilizatorilor sunt echivalentul petrolului în economia digitală. De multă vreme puterea se află în mâinile giganților americani: Google, Facebook, Amazon și alții. Marii jucători de pe piața germană vor să formeze o nouă alianță – de la Axel Springer la Daimler și Deutsche Bank – iar promisiunile sunt importante.

Mai multe concerne germane de mari dimensiuni vor să atace dominația actuală menținută de americani în domeniul digital, nume mari precum Google sau Facebook, înființând o nouă platformă de date. Printre cei care doresc să participe se numără Allianz, Axel Springer, Daimler, Deutsche Bank, Postbank, serviciul de cartografiere Here, precum și majoritatea constructorilor auto din Germania. Ideea ar fi un acces unic și individual la serviciile online. Implementarea proiectului trebuie însă să fie supusă autorităților concurențiale.

Astăzi rețelele de socializare oferă suficiente informații despre profilele de pe Google, Facebook sau Twitter, chiar și dacă vizitatorul nu este conectat. În Europa există tot mai multe critici cu privire la dominația exercitată pe internet de platformele de date din SUA. Planul concernelor germane este o încercare ambițioasă de a construi un sistem concurențial. Partenerii pun pe masă cel mai important argument de protecție a datelor din Europa: platforma va oferi cele mai înalte standarde pentru siguranța și securitatea datelor.

Inițiativa are planuri mari de extindere pentru viitor. Companii din domeniile comerț, aviație sau telecomunicații, dar și altele, vor să devină parteneri pe termen scurt. Sunt deja în desfășurare primele negocieri cu companii interesate, printre care discuții cu Deutsche Telekom.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Deutsche-Konzerne-schmieden-Daten-Allianz-article19827822.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 5 = 40