Confesiuni în scandalul emisiilor VW

62281921

Confesiuni în scandalul emisiilor VW

În căutarea de motive și cauze din spatele scandalului emisiilor al constructorului auto Volkswagen, mai mulți ingineri ai concernului recunosc acum manipulările. Acest lucru reiese dintr-un raport mass-media. Anchetele continuă însă, pentru a fi indentificate principalele persoane responsabile.

În scndalul privind emisiile falsificate în cazul motoarelor diesel de la VW, anchetele interne ale companiei adună acum primele confesiuni, potrivit rapoartelor din presă. Mai mulți ingineri ai VW ar fi mărturisit în cadrul audierilor că ar fi instalat acest software de manipulare în anul 2008, raportează Bild am Sonntag (BamS). În această perioadă motorul diesel EA 189, care a fost dezvoltat de VW în anul 2005, era pe punctul de a fi produs în serie.

La acea vreme nu s-a găsit nici o soluție pentru încadrarea lui în standardele de emisii precum și pentru respectarea bugetului impus pentru motor. De aceea s-a decis asupra utilizării unui software care să manipuleze rezultatele testelor, spun inginerii VW în cadrul protocolului, potrivit rapoartelor BamS.

În caz contrar, acest proiect de motorizare, de o deosebită importanță pentru concern, ar fi fost întrerupt. Motoarele afectate de manipulare au făcut obiectul echipării a numeroase automobile VW diesel de la nivel mondial. Doar în Germania sunt afectate peste 2,8 milioane de mașini.

Este încă neclar potrivit BamS cine ar fi dat instrucțiuni și avize pentru instalarea software-ului de manipulare. În audierile ce au avut loc în cadrul anchetelor interne ale VW, mai mulți ingineri ar fi lansat acuzații împotriva directorului de dezvoltare de atunci, Ulrich Hackenberg. Acesta ar fi știut de fraudă și ar fi chiar cerut-o. Există însă, potrivit presei, informații contradictorii la adresa sa. Membru în board-ul Audi, Hackenberg a fost ani de zile director de dezvoltare la VW și a fost suspendat din funcția sa cu o săptămână în urmă. Acesta nu a dorit să ofere declarații cu privire la aceste acuzații.

Iar BamS raportează în continuare că software-ul folosit de Volkswagen pentru manipularea rezultatelor a fost realizat de furnizorul de echipamente auto, Continental. În timp ce motoarele diesel de 2.0 litri din America de Nord au fost echipate cu tehnologie Bosch, VW ar utilizat la varianta mai mică de 1,6 litri piese precum unități de control, pompe de injecție și injectoare produse de Continental.

Purtătorul de cuvânt al Continental, Felix Gress, a spus pentru BamS că, compania sa nu are nici o dovadă a vreunui abuz tehnologic. Iar software-ul furnizat de Continental nu ar putea să manipuleze în nici un fel nivelul emisiilor de noxe. Programul controversat al celor de la VW ar fi fost realizat în acest fel chiar de către cei de la VW.

Împreună cu furizorii săi, Volkswagen pregătește în prezent o acțiune de rechemare pentru a îndepărta tehnologia interzisă din automobilele cu motoare diesel.

În timp ce la automobilele cu tehnologie Bosch este necesar un update al software-ului din computerul de bord al mașinii, iar pentru această operațiune este necesară o vizită la service, la sistemele de proveniență Continental operațiunea se va dovedi scumpă și elaborată, pentru că, cel puțin potrivit informațiilor BamS, vor fi necesare intervenții la nivelul motorului. Astfel va fi necesar ca, printre altele, să fie schimbate și injectoarele.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Bericht-Gestaendnisse-in-VW-Abgasskandal-article16067281.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 × = 18