Consumul de paste nu conduce la îngrășare, spun experții

Un nou studiu sugerează că pastele pot fi incluse ca parte a unei diete sănătoase, fără a duce în mod obligatoriu la sporirea greutății. Pastele sunt un exemplu de carbohidrați rafinați, care au primit recent multă publicitate negativă și au fost implicate ca și contributor la obezitatea epidemică. Acest lucru a fost apreciat datorită conținutului ridicat de carbohidrați rafinați care sunt absorbiți rapid în sânge.

Cu toate acestea, pastele au un indice glicemic redus și prin urmare nu crește nivelul glicemiei din sânge în același mod în care o fac carbohidrații din alte alimente. Cercetătorii de la Spitalul St. Michael au efectuat un studiu sistematic și o meta-analiză a datelor disponibile din diferite perioade de probă. Aceștia au identificat 30 de perioade de probă care implică aproape 2500 de participanți care au consumat paste în loc de alte tipuri de carbohidrați ca parte a unei diete sănătoase cu un indice glicemic redus.

Studiul a descoperit faptul că pastele nu contribuie la creșterea în greutate sau creșterea volumului de grăsime din corp. De fapt, analiza a prezentat chiar o scădere ușoară în greutate. Astfel că, în mod contrar îngrijorărilor noastre, pastele pot chiar să fie parte dintr-o dietă sănătoasă precum dieta low-GI (dietă de glicemie scăzută), spune autorul principal al studiului, John Seivenpiper de la Clinica Nutrițională.

Participanții au consumat o medie de 3,3 porții de paste pe săptămână, cu o porție fiind echivalentă cu circa jumătate de bol de paste fierte. Autorii subliniază faptul că descoperirile sunt valabile pentru paste consumate împreună cu alte alimente cu indice glicemic redus, ca parte a unei diete sănătoase.

https://www.news-medical.net/news/20180403/Eating-pasta-does-not-lead-to-weight-gain-say-experts.aspx

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 7 = 1