Autobuzele electrice nu sunt încă suficient de fiabile, sunt inflexibile și semnificativ mai scumpe decât cele cu motor diesel. Acest lucru determină riscuri suplimentare pentru operatori și costuri mai ridicate pentru pasageri.
“Pentru pasageri motorul electric este ideal”, spune Dusko Milanovic, șofer de autobuz, uitându-se în oglindă pentru a urmări închiderea ușilor. La pornire autobuzul tremură mai puțin, în timp ce călătoria este mai ieftină fără consumul de combustibil. Iar locuitorii orașelor respiră mai ușor, la propriu, pentru că autobuzul nu mai lasă în urma sa un nor de gaze toxice. Două autobuze electrice au fost date în folosință de compania de transport Hamburg-Holstein (VHH) în cartierul Blankenese.
Se experimentează cu autobuze electrice și în alte părți ale orașului hanseatic. Autogara centrală din Hamburg testează în centrul orașului diverse tipuri de autobuze electrice și hibrid. La stația finală de la gara centrală există două stații de încărcare, de la care vehiculele pot fi alimentate printr-un pantograf portabil. Obiectivul a fost stabilit de Senatul Hamburg: din 2020 mai pot fi achiziționate doar autobuze lipsite de emisii.
Iar vehiculele poluante vor fi treptat eliminate din oraș. Și în alte regiuni politicienii cer să se facă tranziția la mijloace de transport nepoluante. Dar în practică se lovesc mereu de obstacole: producția în masă nu a ajuns încă la cantități care să permită compararea prețurilor cu autobuzele cu motor diesel. Mulți responsabili de parc auto se sperie de comenzi mari, pentru că unele autobuze electrice testate în Hamburg sau Berlin nu au putut să treacă de faza de test. Aceste au trebuit apoi înlocuite cu cele cu motoare diesel.
Fiabilitatea lor este o un aspect problematic în special în traficul pe distanțe scurte și traficul urban. Nu doar din cauza faptului că pasagerii vor fi furioși dacă autobuzul se strică și ei nu pot ajunge la timp la destinație. Costurile sunt mult mai ridicate, chiar dacă companiile operatoare vor avea mereu pregătite autobuze de rezervă. Iar costurile ridicate vor fi la urma urmei suportate de pasageri în prețul biletelor.
http://www.sueddeutsche.de/auto/e-fahrzeuge-im-oepnv-contra-elektrobusse-der-fahrgast-zahlt-das-experiment-1.3460628