Inginerii din Italia au reușit în stabilirea navei de croazieră Costa Concordia în poziție verticală, la 20 luni după ce a eșuat pe Islanda de Giglio.
Fabio Gabrielli de la Autoritatea de Protecție Civilă Italiană a declarat că efortul de salvare este fără precedent “a ajuns la zero grade, care a fost ținta noastră.”
Filmul si conferinta de presa aici.
17 SEPTEMBRIE ORA ZERO.
Actiunea de readucere la linia de plutire a vasului de croaziera COSTA CONCORDIA e in plina desfasurare. Aici puteti vizualiza in direct ceea ce se intimpla.Mai jos aveti imagini si o schita a conceptului de recuperare a vasului, imagini care va spun mult mai mult decat cuvintele.
16.septembrie 2013.RECUPERAREA COSTA CONCORDIA
Intreaga presă anunţă riscantul eveniment de readucere a navei de croaziera COSTA CONCORDIA, pe linia de plutire, pentru a putea fi trasă apoi într-un port şi demontată.
Luni, 16 septembrie, sub ochii camerelor de filmat din întreaga lume, se va desfăşura mult discutatul proces de îndreptare a navei de croazieră, rămasă “culcată” pe o latură din anul 2012, lângă insula Giglio. Procedura va începe doar în cazul în care condiţiile meteo o vor permite.
Ziarul “Il Sole 24 ore”, Nick Sloane, inginerul sudafrican în vârstă de 52 de ani care ghidează operaţiunea de recuperare a navei declară că şansele ca procedeul de “parbuckling” să funcţioneze sunt în proporţie de peste 90%.
” “Parbuckling” constă practic în utilizarea de cabluri cu ajutorul cărora nava este trasă din poziţia inclinată spre poziţia verticală. Desigur, descrierea pe care v-am facut-o este foarte simplistă. Procedura in realitate este extrem de complicată şi foarte riscantă, în special când vine vorba despre un mastodont al mării, aşa cum este această enormă navă de croazieră”, spune inginerul.
Metoda menţionată mai sus şi care va fi pusă în practică luni, presupune 12 ore de lucru, participarea a 500 de ingineri şi 18 mii de tone de ciment, ceea ce face ca aceasta să fie cea mai costisitoare operaţiune de recuperare din istoria maritimă.
Costa Concordia are de două ori tonajul navei Titanic, astfel că gândul la un eventual plan B pare inevitabil…şi totuşi… întrebat dacă există vreun plan B în cazul în care nava s-ar rupe în timpul lucrărilor de îndreptare a ei, şeful Protecţiei Civile, Franco Gabrielli, a răspuns că nu are un astfel de plan de rezervă.
Metoda “parbuckling” este utilizată mai ales în recuperarea navelor de război. Costul provizoriu al operaţiunii de luni este estimat la 600 milioane de euro, bani plătiţi de compania Costa Crociere şi de compania de asigurări, anunţă TG5.
Costa Concordia a naufragiat în luna ianuarie a anului 2012. Dintre cei aflaţi la bordul navei în acea zi, 32 de persoane au murit, iar două sunt date dispărute: Maria Grazia Trecarichi şi Russel Rebello. Familiile acestora speră să le poată recupera corpurile, odată ce nava este adusă în port pentru a fi demontată pe uscat.
18 iulie 2013. PROCESUL COSTA CONCORDIA
In italia in teatrul oraselului toscan GROSETTO a inceput procesul comanadantului vasului de croaziera COSTA CONCORDIA acuzat de moartea a 32 de pasageri.Comandantul, Francesco Schettino este în continuare salutat ca si căpitan. Presa germana scria aseara, ca in timp ce căpitanul este vinovat de dezastrul vasului naufragiat “Costa Concordia”, acesta se complace în pauza procesului, la bar cu un croissant cu cremă zambind sarcastic la varsta lui de 52 de ani,fiind chiar calm si increzator.Lista de acuzații împotriva lui Schettino este lungă: omucidere multiplă și atac, accident și părăsirea navei.Italianul a avut curajul să apară în instanță cu bucle negre. Frivolitatea prea accentuata este sustinuta si de prezenta in sala a unei blonde moldovence, presupusa amanta a comandatului si care se pare ca stie multe despre accident.Mai jos aveti un set de poze care spun mult mai mult decat o mie de cuvinte-tineti aproape,procesul abia a inceput.
Priviti aici si un clip animat care simuleaza accidentul.