Căile ferate germane suferă datorită lipsei cronice de personal. În ciuda inițiativei de a atrage resurse umane, angajații adună milioane de ore suplimentare. Iar pentru companie costurile salariale devin tot mai scumpe.
Conform unui raport, căile ferate germane nu pot să scape de muntele de ore suplimentare ale angajaților. Până la sfârșitul anului 2013, angajații căilor ferate ar fi acumulat peste 8 milioane de ore suplimentare, la care se adaugă 5,6 milioane de ore cu drept deschis de vacanță. Informațiile au fost publicate în presa germană și citează documente confindențiale.
Un purtător de cuvânt al căilor ferate a confirmat prezentarea din presă. Acesta a declarat că s-a convenit cu reprezentanții angajaților reducerea numărului de ore suplimentare, iar la acest lucru se lucrează foarte serios, inclusiv în pregătirea noilor veniți în companie. La sfârșitul lunii februarie numărul de ore suplimentare se situa la aproximativ 7 milioane, ce este cu 1 milion mai puțin decât la sfârșitul anului 2013. Drepturile de vacanță au fost, potrivit purtătorului de cuvânt, la aproximativ 3,2 milioane de ore. Iar numărul angajaților a crescut anul trecut cu 2000 de persoane.
Sindicatele au calculat inițial, după haosul de la Mainz și inundațiile ce au afectat activitatea companiei, numărul de ore suplimentare în jurul cifrei de 8 milioane și în jur de 9 milioane de ore de concediu pentru angajați. Iar căile ferate au calculat un cost total de 614 milioane de euro pentru orele deschise, ce reprezintă o creștere de 12% față de anul precedent, după cum reiese din raportul anual.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Bahn-Beschaeftigte-haben-dicke-Zeitkonten