Crăpăturile din sistemul financiar german: Un scandal monstru de evaziune, depozite taxate de bănci şi o bancă specializată în transportul naval în pragul colapsului

O senzaţie de scufundare a devenit acută în special pentru NordLB, o bancă sprijinită de statul german cu expunere la transportul naval. Senzaţie de frustrare simt clienţii băncilor germane ale căror depozite au început să fie taxate de acestea. Furie simt cei care realizează dimensiunile scandalului de evaziune de 32 de miliarde de euro în care sunt implicaţi bancheri, brokeri şi avocaţi.

Ultimele zile au adus o lovitură dublă pentru NordLB, care s-a trezit astfel împinsă din nou în pragul colapsului, după cum scrie Handelsblatt. Banca s-a văzut nevoită să abandoneze planurile de a vinde un portofoliu de credite pentru industria transportului naval de 1,3 miliarde de euro către fondul american de private equity KKR.

Negocierile durau de aproape un an. În aprilie, NordLB spera ca afacerea să fie gata până la sfârşitul lunii iunie. Surse Reuters spun că părţile nu s-au înţeles asupra valorii activelor.

Eşecul discuţiilor se răsfrânge asupra tuturor băncilor germane care încearcă să scape de credite pentru industria transportului naval de miliarde de euro în condiţiile în care o reuşită din partea NordLB ar fi fost un indicator că există interes pentru astfel de datorii. HSH Nordbank, o bancă deţinută de stat, cu aceleaşi probleme ca NordLB, n-a avut nici ea succes.

Cum un necaz nu vine niciodată singur, o nouă retrogradare a creditului a adus NordLB în situaţia de a se lupta pentru propria viaţă, notează Handelsblatt. Din cauza îngheţului din industria transportului naval, agenţia americană de rating Moody’s a redus mai multe dintre calificativele băncii. În timp ce salvarea prin bailout a două bănci italiene regionale căpăta atenţia publicului internaţional, câţiva politi­cieni germani gustau teama că băncile nordice germane, dintre care multe sunt sprijinite de stat, se vor alinia pentru următorul bailout cu bani de la guvern. Nemţii sunt printre cei mai gălăgioşi critici ai bailouturilor italiene. Multă atenţie a fost acordată HSH Nordbank, cel mai mare creditor din lume pentru industria transportului pe mare. Comisia Europeană a cerut ca această bancă să fie privatizată până anul viitor.

Citeşte mai multe pe ZF.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 2 = 5