Crește predispoziția americanilor spre consum

Consumatorii din SUA atacă din nou magazinele. Vânzările comercianților cu amănuntul au crescut semnificativ iar acest lucru aduce speranțe noi pentru întreaga economie americană. Efecte s-ar putea vedea chiar și în cazul politicii monetare.

După un început slab de an, perspectivele de conjunctură pentru Statele Unite ale Americii s-au îmbunătățit, iar Banca Centrală Americană (Fed) are în vedere o nouă majorare a dobânzilor de referință. Comercianții cu amănuntul au înregistrat în luna aprilie vânzări mai mari cu 0,4% față de luna precedentă, după cum a anunțat vineri Ministerul Federal al Comerțului. Americanii au cumpărat în special mai multe mașini, dar și multe alte produse, un semn bun pentru întreaga economie.

Consumatorii sunt un motor al economiei americane prin obiceiurile lor de consum, pentru că, comerțul cu amănuntul reprezintă peste 30% din consumul privat. Chiar și predispoziția spre consum a cetățenilor americani s-a îmbunătățit în mod surprinzător. Barometrul pentru încrederea consumatorilor a urcat cu 0,7 puncte pentru un total de 97,7 anunță Michigan University după sondajul efectuat în luna mai.

Fed a ridicat deja dobânda de referință în luna martie de la 0,75% la 1% ca urmare a conjuncturii pozitive și a dezvoltării economice susținute, având intenția să continue cu alte două etape de majorare în 2017.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Kauflaune-der-Amerikaner-steigt-article19838832.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 × 1 =