CRESTERE PE CRIZA

  • clioRenault: ieftin, dar cu succes

În timp ce PSA Peugeot Citroën s-a așezat pe poziția “patriotismului industrial” al statului, Renault încearcă să se scoată singură din criză. Sunt așteptate să sosească noile modele low-cost, în special pentru țările emergente.

 

Anul trecut a fost un an de criză în vânzări în Europa. Cei doi producători francezi Renault și PSA Peugeot Citroën au finalizat anul diferit. Deși concernul PSA suferă datorită lipsei de noi vânzări, Renault poate, datorită unor modele noi și mai ieftine, să vândă în continuare mai multe mașini. Mai presus de toate este o cerere puternică dinspre Rusia și alte piețe emergente a permis creșterea cu 3,1 % a numărului de mașini vândute, până la un număr total de 2.630.000, conform datelor companiei.

 

În Europa, conform relatărilor situația a fost mai slabă. Datorită pieței în scădere Renault a reușit cu toate acestea să câștige cotă de piață. Compania a câștigat cotă de piață prin intermediul modelelor spartane Dacia.

 

Renault se așteaptă ca în acest an să se pună capăt crizei ce durează de 6 ani pe piața auto europeană. Directorul de vânzări Jerome Stoll se așteaptă din nou la o ușoară creștere pentru anul 2014, de un procent. În contrast, vânzările de mașini la nivel mondial se vor stabili, cel mai probabil, în jurul valorii de 2 procente, deci mai puțin decât 3,9% cât a fost înregistrat anul trecut. Renault va comunica cifra de afaceri și profitul pe data de 13 februarie. Iar bilanțul va fi prezentat la 19 februarie.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 × 1 =