Nicăieri în Germania nu s-a depus un efort atât de mare pentru o linie ferate, precum a făcut Deutsche Bahn în Pădurea din Turingia. 22 de tuneluri au fost forate pentru noul traseu feroviar de mare viteză între Berlin și München. Linia este acum finalizată, mai există doar câteva șantiere.
Este oarecum ca și în metrou – doar că mai rapid, mult mai rapid. Trenurile de tip ICE vor călători de la Berlin la München cu o viteză maximă 300 de km/h pe noua rută dintre Erfurt și Ebensfeld bei Bamberg, ce trece prin tunel după tunel prin pădurea din Turingia. Cele mai lungi două tuneluri dintr-un total de 22 măsoară 8,3 respectiv 7,4 kilometri prin inima muntelui.
Acum ruta urmează să fie dată în folosință: două trenuri speciale de tip ICE au sosit în Gara Centrală de la Berlin. Unul plecase de la München și a avut parte de o călătorie de patru ore. Celălalt a pornit de la Nürnberg, iar în Gara de Sud din Berlin a urcat și Angela Merkel. Toți ceilalți participanți vor putea resimți sentimentul unei călătorii prin pădurea turingiană pe drumul dintre cele două metropole germane începând cu duminica aceasta. Atunci se va da startul traficului de linie. Se finalizează astfel și ultimul tronson lipsă dintre landurile Thüringen și Bayern pe magistrala principală nord-sud, din cadrul proiectului “Transport Unificat în Germania”.
Costurile mega-proiectului s-au ridicat la zece miliarde de euro, iar acesta se află în lucru din anul 1996, cu mici întreruperi. Deutsche Bahn vorbește despre “cel mai mare proiect de construcții din istoria Germaniei”. Timpul de călătorie pe ruta de 623 de kilometri dintre Berlin și München scade, potrivit datelor oferite de Deutsche Bahn, la fix patru ore. Prin rutele normale de ICE timpul de călătorie dintre cele două metropole s-ar fi ridicat la patru ore și jumătate.
https://www.n-tv.de/wirtschaft/ICE-Trasse-von-Berlin-nach-Muenchen-eroeffnet-article20175307.html