Cum concureaza China în domeniul electromobilității

rtr2eafa-1

Beijingul își întărește tot mai mult industria electromobilității, pentru a putea concura cu competitori străini. Constructorii auto occidentali sunt alarmați. Dar ascensiunea asiatică către dezvoltare tehnologică nu poate fi oprită.

Republica Populară China promovează dezvoltarea și extinderea domeniului electromobilității. Cu succes, s-ar putea spune, pentru că vânzările de automobile electrice din China au crescut anul trecut în China mai mult ca oriunde altundeva în lume. Pentru ca automobilele electrice să fie atractive pentru chinezi, producătorii și autoritățile colaborează în mod sistematic. Stimulente financiare directe și avantaje la înmatriculare au condus, potrivit Center of Automotive Management (CAM) la înmatricularea a 240.000 de automobile electrice și autobuze de mici dimensiuni, doar în primele opt luni ale anului.

China nu a putut să țină pasul cu concurența internațională în domeniul motoarelor cu ardere internă. În domeniul electromobilității lucrurile vor sta altfel. Pentru asta există orientări radicale. Până în anul 2018 cel puțin opt procente din unitățile vândute de marii constructori auto vor fi propulsate de baterii electrice, scriu cei de la “Handelsblatt”, citând spusele reprezentanților ministerului chinez al industriei. Până în 2020, o pondere de 70% din automobilele electrice și hibride vândute peste tot în lume ar trebui să fie de proveniență chineză. Deja astăzi o treime din aceste tipuri de vehicule vândute anual în China provin de la producători autohtoni. Guvernul nu vrea să piardă deloc cotă de piață în favoarea concurenților din Occident.

Toate aceste planuri atrag îngrijorări cu privire la intenția guvernului de la Beijing de a se implica nu doar în obiective de protejare a mediului ci și în obiectivele industriei. Extinderea domeniului electromobilității ar putea atrage după sine o serie de beneficii absolut necesare pentru China, cum ar fi un aer mai puțin poluat.

Putem spune că producătorii occidentali de automobile electrice nu au jucat nici un fel de rol până acum pe piața din China, iar asta este un avantaj pentru chinezi. Pe cât posibil acest lucru ar trebui să se schimbe. La Salonul Auto de la Paris constructorii auto s-au întrecut în prezentări de automobile electrice. Iar oferta de produse se cam saturează: Opel prezintă modelul său Ampera-E, Mercedes ne arată noul lor SUV electric, VW a prezentat un automobil electric în marime și design asemănător modelului Golf.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/So-bremst-China-die-E-Konkurrenz-aus-article18781721.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 2 = 10