Cum își păcălesc companiile aeriene clienții

54745123

Cine rezervă un zbor ajunge de multe ori să aibe dureri de cap datorită multitudinii de oferte existente. Ceea ce îi frustrează pe clienți îi bucură pe cei de la companiile aeriene. Nu este ușor de înțeles pentru clienții companiilor aeriene cum fac acestea să stabilească prețurile la bilete.

Pentru că multe portaluri de internet nu le modifică. Cine nu se mulțumește cu această lipsă de transparență primește foarte puține răspunsuri academice. Un studiu actual ajunge la un singur rezultat: cine primește un bilet ieftin, se poate bucura. Și cine plătește mai mult, nu este neapărat vina sa. Sau cum însăși autorii scot în evidență: prețurile companiilor aeriene sunt de multe ori fixate contrar bunului simț.

Peste 1,4 milioane de zboruri de la 125 de companii aeriene între 63 de state europene au fost cercetate de cercetătorii Symeon Meichanetoglou, Sotiris Ioannidis și Nikolaos Laoutaris. Concluzia lor este că: asimetria complexității a învins internetul.

Ce înseamnă asta exact, se arată într-un exemplu. Cercetătorii au văzut cu ochii lor cât costă un zbor dus și unul întors de exemplu între Stuttgart și Bruxelles la diferite linii aeriene. Apoi aceștia s-au interesat cât costă un bilet doar dus pe aceeași destinație. În fix un sfert dintre cazuri această variantă a fost mai ieftină, decât dacă biletele erau cumpărate separat.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că acest lucru se datorează faptului că anumite companii aeriene practică cu precădere anumite rute. Pe traseul studiat, dintre Bruxelles și Suttgart, cele mai multe încălcări ale bunului simț au fost efectuate de o companie aeriană olandeză. Pe ruta dintre Frankfurt și Zürich este la fel. Între Helsinki și Varșovia această practică a fost cel mai des întâlnită la o companie suedeză.

Autorii au confirmat o altă observație din partea clienților uimiți: cine rezervă la o companie aeriană un zbor cu escală plătește de cele mai multe ori mai mulți bani decât dacă rezervă separat zboruri diferite, la aceeași companie aeriană. Iar diferența de preț poate fi enormă.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Wie-Airlines-ihre-Kunden-foppen-article16215491.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

8 × = 24