Cum pot fi salvate mediul și motorul

Miercuri mediul politic german și reprezentanții industriei se reunesc la Berlin în cadrul unui summit. Cum vor încerca părțile implicate să împiedice poluarea aerului și interdicțiile de circulație? Presa a cercetat cine participă și ce fel de propuneri există.

După datele asociațiilor de mediu, în fiecare an mor circa 10.600 de oameni în Germania ca urmare a unor concentrații foarte ridicate de dioxid de azot în aerul respirat. Cauza numărul unu pentru poluarea aerului sunt motoarele diesel. Dacă miercuri vor participa la summit-ul de la Berlin atât Ministrul Federal al Transporturilor, Alexander Dobrindt, cât și Ministrul Federal al Mediului, Barbara Hendricks, atunci se vor discuta două teme majore: cum se poate reduce poluarea mortală din marile orașe germane și ce modalități există pentru a face motorul diesel mai puțin dăunător și astfel mai potrivit pentru viitor? Dacă cei prezenți nu vor prezenta nici un plan credibil pentru a elimina necesitatea interdicțiilor de circulație, atunci deciziile luate se vor traduce prin pierderi de miliarde de euro și reducerea a mii de locuri de muncă.

Pentru industria automobilistică germană vor fi prezenți directorii executivi de la Audi, BMW, Daimler, Ford Germania, Opel, Porsche și VW. La aceștia se adaugă Asociația Industriei Auto (VDA), Asociația Internațională a Producătorilor de Autovehicule (VDIK) și Uniunea Federală a Asociațiilor Germane de Angajatori.

Mediul politic vrea să ofere în cadrul acestui summit posibilitatea formării unui “fond de mobilitate”. În spatele acestuia stă ideea că statul și economia vor să pună orașele într-o poziție în care să poată reduce poluarea aerului. Spre exemplu, primarii să aibe acces la bani din interiorul fondului pentru a moderniza flota de autobuze sau pentru a construi locuri de parcare speciale pentru automobile electrice.

În esență industria își dorește în special ca mediul politic și astfel plătitorii de taxe să suporte și ei parte din costurile ocazionate de scandalul emisiilor. Este încă neclar, în cazul acestei idei, cine va plăti și cât va plăti la acest fond. Se vorbește în total despre sume de câteva sute de milioane de euro.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Wie-Luft-und-Motor-gerettet-werden-sollen-article19961569.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 3 = 2