Cum poti cu 1000$ să-ți faci mașina autonomă

George Hotz, 28 de ani, cunoscut din 2007 drept hacker-ul de iPhone, este fondatorul Comma.ai, o companie relativ noua care isi propune sa faca autonoma orice masina fabricata dupa 1996, totul la un cost de sub 1.000 dolari. George Hotz a avut si dispute cu Elon Musk, fondatorul Tesla Motors, spunand ca poate face un sistem video de analiza a traficului de unul singur, in 3 luni, care sa fie chiar mai bun decat ceea ce exista acum pe masinile Tesla si care sa coste infinit mai putin.

Hacker-ul american, cunoscut pe internet ca geohot, este nascut in New Jersey, SUA, in 2 octombrie 1989. El a devenit cunoscut pe internet la 17 ani, cand in 2007 a ”spart” un telefon Apple iPhone astfel incat el sa poata fi utilizat in orice retea, nu doar in AT&T, asa cum isi doreau firma de telecomunatii si Apple.

Dar George Hotz a vrut sa fie mai mult decat un hacker de iPhone, astfel ca si-a indreptat atentia catre inteligenta artificiala si a fondat mai tarziu compania Comma.ai in acest sens. In aprilie 2016 Comma.ai primea o investitie de 3,1 milioane dolari din prin Andreessen Horowitz.

Spre deosebire de marile companii, Comma.ai si George Hotz cred in puterea de procesare a telefoanelor mobile si se bazeaza pe acestea pentru a face accesibila tehnologia pentru conducere autonoma. Spre deosebire de viziunea unor companii precum Tesla, Daimler, BMW, etc…, George Hotz spune ca aproape orice masina poate fi autonoma, astfel nemaifiind neaparat necesara inlocuirea intregului parc auto pentru a avea masini autonome pe strazi. Asadar, viziunea lui George Hotz este mai realista si mult mai putin costisitoare.

Sigur ca se pune problema ”cine raspunde in caz de accident”, iar asa cum arata lucrurile acum nu exista un raspuns. George Hotz spune ca tehnologia Comma.ai este open source, deci oricine poate lucra pe infrastructura lor pentru a dezvolta suplimentar functiile de conducere autonoma. In locul unui cadru foarte bine reglementat, Hotz crede mai degraba in libertate si creativitate, mai ales in acest punct, cand nimeni nu stie exact cum sa dea o directie sustenabila condusului autonom.

Iata, mai jos, cateva dintre cele mai relevante interviuri si discursuri ale lui George Hotz – un nume de care cu siguranta vom mai auzi pe masura ce masinile autonome capata mai multa tractiune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

21 − = 17