Ieri la Bucuresti, primărița a vorbit ca sa se afle în treaba cu idei ceausiste pe tema taximetriei. Asa cum bine i-a spus un operator software în domeniul taximetriei, duduia duce București-ul înapoi cu zeci de ani pri ideile emise public.
De parca ar fi în altă galaxie, nu doar la 1000 de km, La Berlin a fost lansat în primăvară un proiect-pilot în taximetrie de o simplitate ce tine de visul oricărui primar de capitală europeană. Astfel constructorul auto Daimler și companiile de transport municipal vor să își extindă serviciile de transport public cu taxiuri comune flexibile. Acest lucru are rolul de a reduce emsiile și creează drumuri mai puțin aglomerate.
Direcția de Transport de la Berlin (BVG) și constructorul auto Daimler construiesc împreună în capitala germană un sistem flexibil pentru car-sharing. Un tip modern de taxi comun va fi lansat primăvara viitoare ca și proiect-pilot, anunță compania.
Clientul va comanda o cursă prin intermediul unei aplicații pe telefon și va preciza punctul de start și cel de destinație. În fundal algoritmi bine definiți vor calcula în permanență care este cel mai apropiat vehicul și care este cel mai potrivit pentru a prelua clienții, ținând cont și de dorințele și destinația fiecăruia. Apoi va elabora o rută pentru vehicul. Sistemul se va optimiza pentru a permite unui vehicul să preia clienți care merg către aceeași destinație. Nu vor exista orare sau opriri fixe.
Clientul va fi astfel nevoit să meargă cel mult până la colțul străzii pentru a putea fi preluat, după cum subliniază directorul de la Mercedes-Benz Vans, Volker Mornhinweg.
În afară de asta călătoria nu se încheie neapărat la destinația declarată, ci undeva în apropiere. Acest lucru va păstra numărul de ocoliri la un nivel redus. Autobuzul pe bază de comandă este astfel un serviciu undeva între o călătorie cu taxiul și ofertele de transport public pe distanțe scurte.