Cum să îţi atingi obiectivele in 2016

How-To-Exceed-Your-Goals-In-2016

Pentru mulți dintre noi, 2016 a început cu o promisiune- o promisiune că în acest an vom realiza ceea ce ne-am dorit. Adesea sunt lucrurile de zi cu zi, care se dovedesc mai dificile: administrarea programului, tratarea persoanelor în modul în care ar trebui si păstrarea lucrurilor în perspectivă, atunci când intervine haosul. Adevărul trist este că aproape 80% dintre noi nu vom realiza aceste obiective, şi doar 5% dintre noi vor fi reuși.

Există două motive pentru care nu reuşim să ne atingem obiectivele:

Primul este acela că nu încercăm mai mult. Ar putea părea rezonabil să obţinem trei sau patru noi competențe la repertoriul nostru, dar aceasta este o așteptare pe care mintea nu o poate executa. Când încercăm să dezvoltăm prea multe abilități noi o dată, devin priorități care ne distrag, descurajează și ne coplesesc. Al doilea motiv este că nu ne putem controla comportamentul dat de emotiile noastre. Fără o capacitate puternică de a recunoaște și de a gestiona emoțiile pe măsură ce apar, obiceiurile vechi vor fi indepărtate cu greu.

Vestea bună este că putem aborda atât problemele, cât si schimbările pe care le dorim, prin cresterea in acest an a inteligenței emoționale (EQ). Toate cercetările in ultimele doua decenii au demonstrat ca inteligenta emotionala este probabil factorul cel mai puternic al succesului si singurul încă descoperit, afectând toate, de la performanța la locul de muncă, până la starea de spirit și a calității vieții personale. Creierele noastre sunt conectate, astfel încât emoțiile sunt rădăcina comportamentului uman. Fie că suntem conștienți de acest lucru sau nu, motivația din spatele fiecărei acțiuni (indiferent cât de mică) este în mod inerent emoțională.

Iată cum funcționează:

Toate simturile primare intră la baza creierului. Înainte de a putea gândi rațional despre problema cu care te confrunti, aceste semnale trebuie să călătorească prin sistemul limbic, locul unde sunt generate emoțiile. Acest lucru asigură mai intai o reacție emoțională la evenimente.

Inteligența emoțională asigură comunicarea eficientă între centrele raționale și emoționale ale creierului. Pe măsură ce îmbunătățim inteligența emoțională, se va îmbunătății si capacitatea de a înțelege și de a controla emotiile principale pentru comportamentul nostru, care culege “dividende” din tot ceea ce facem în fiecare zi. Inteligența emoțională este puternică si eficientă, ne permite să ne concentrăm energia pe o singură abilitate cu rezultate extraordinare.

În timp ce lucrăm la partea cu inteligenta emoțională, vom îmbunătăți o mulțime de abilități diferite, există cinci, în special, pe care oamenii tind sa le folosească in stabilirera obiectivelor. Mai jos vom explica cum poti imbunatati fiecare dintre aceste abilități exclusiv prin concentrarea asupra inteligenței emoționale.

 

1.Gestionarea timpului. Timpul este ceva ce nimeni nu are suficient. Probabil din acesta cauză Google preimeste 111 milioane de cautări pe lună pentru Gestionarea timpului. Putini oameni recunosc cât de mult depinde gestionarea timpului de abilităţile inteligentei emotionale de auto-gestionare și managementul relațiilor. Mulți dintre noi începem fiecare zi cu cele mai bune intenții pentru a gestiona timpul cu înțelepciune. Dar, intre timp primim un e-mail sau un apel telefonic de la un prieten, coleg etc, care ne distruge planurile bine stabilite. Ne petrecem restul zilei încercând să rezolvăm problemele altcuiva, sau ceva ce nu am planificat de dimineaţă. Este nevoie de auto gestionare si de administrarea relatiilor cu ceilalti in favoarea atingerii obiectivelor propuse.

2.Acceptarea schimbărilor. Uneori, schimbarea e incomodă pentru toată lumea, și multora dintre noi ne face pielea de găină. Cei care aplică abilități de auto-conștientizare și auto-management tolerează schimbările cu mult mai mult succes decât ceilalţi. Auto-conștientizarea ne permite să ne adaptăm confortabil schimbărilor, deoarece ne oferă perspectiva necesară pentru a realiza adevărata schimbare și modul în care ne afectează.

3.Asertivitatea. Pentru a fi asertiv, trebuie să știi ce simți, să îl citeşti pe celalalt cu acuratețe și să te exprimi într-un mod care genereaza cel mai bun rezultat. Persoanele cu un IQ ridicat fac acest lucru în mod natural.

4.A lua decizii excelente. Neuroștiințele ne arată că, uneori, cel mai rațional lucru pe care îl poți face este să ai încredere în emoțiile tale atunci când iei o decizie. Dar, să poti face acest lucru, trebuie să fii conștient de emoțiile pe care le simți, să știi de ce le ai și să vezi modul în care acest factor favorizează situatia. Aici, nu există nici un substitut pentru inteligența emoțională.

5.Prezentări remarcabile. Sunt cateva lucruri care le produce frica persoanelor aflate în centrul atenției într-o cameră plină de oameni. Chiar și cei mai elocventi dintre noi pot fi afectati de anxietate cand vorbesc în public. De aceea, cel mai inspirat mod de prezentare este adesea cel care vine de la sine.

http://www.talentsmart.com/articles/How-To-Exceed-Your-Goals-In-2016-693385449-p-1.html

One thought on “Cum să îţi atingi obiectivele in 2016

  1. Pingback: De ce isi dau demisia cei mai buni angajati, oamenii nu părăsesc locurile de muncă, ei părăsesc managerii | expierente in afaceri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

86 − 85 =