Cum să mâncăm mai puțin și să nu ne fie foame

Do you know the energy density of what's on your plate?

Dr. Barbara J. Rolls, renumit cercetător din domeniul nutriției, cu o experiență de peste 20 de ani în studiul fenomenelor fiziologice în special foamenea și obezitatea, ne spune în cartea sa “Volumetrics: Feel Full on Fewer Calories” (“Cum să ne simțim sătui cu mai puține calorii”) că nu trebuie să renunțăm la toate alimentele care ne plac atunci când începem o dietă.

Nu trebuie să renunțăm total la grăsimi și să trăim cu verdeață ca niște iepuri, mai precizează aceasta. În loc să facem asta, dieta ne ajută să înțelegem cum să ne bucurăm de anumite alimente, indiferent că este vorba despre stafide, covrigei, ciocolată, brânzeturi, etc, fără să le consumăm în exces.

Volumetrics este un concept care oferă și instrumentele necesare pentru a calcula densitatea energetică din alimente și recomandă utilizarea unui jurnal alimentar pe lângă practicarea de exerciții fizice regulat. Cercetările arată că păstrarea unui jurnal alimentar este una dintre tacticile care funcționează pentru a pierde cu succes din greutate, spune Giancoli.

Un număr de studii au examinat densitatea energetică din alimente, sau rația dintre câtă energie (calorii) oferă un aliment și cât cântărește acesta, pentru că asta poate afecta succesul unei diete în pierderea greutății și menținerea siluetei. Spre exemplu, un morcov conține multă apă, ceea ce îl face mai puțin dens din punct de vedere energetic, din moment ce nu conține un număr ridicat de calorii pentru greutatea sa.

Un studiu publicat în jurnalul “Obiceiuri de Alimentație” a descoperit că mâncatul conform unei diete cu o densitate redusă de energie, inclusiv mai multe legume și cereale integrale, ar putea ajuta oamenii să își mențină greutatea corporală. Planul dietetic Volumetrics nu include alimente permise și interzise, ci mai degrabă încearcă să educe oamenii cum să se alimenteze și să fie sătui.

Acestea fiind spuse, programul recomandă în schimb câteva alimente care au un conținut ridicat de apă (densitate energetică redusă), conținut ridicat de fibre și conținut ridicat de nutrienți – toate acestea pentru a ne face să ne simțim sătui. Aceste alimente includ fructele proaspete (în locul celor uscate sau în locul sucurilor de fructe, spre exemplu), legume proaspete sau congelate (care pot fi completate cu jumătate de porție de paste), fasole sau legume, cereale integrale, cereale pentru micul dejun – bogate în fibre – sau pește fără grăsimi, carne de pui fără piele, alimente fără zahăr adăugat și multă apă în locul băturilor acidulate sau dulci.

https://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/the-volumetrics-diet.aspx

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

56 − 52 =