Cum (si de ce) să ramâi pozitiv

Optimism

Atunci când ne confruntăm cu obstacole şi provocări primim sfaturi bine intenționate “să rămânem pozitivi.” Adevăratul obstacol în calea pozitivităţii este că, creierului nostru îi este greu să se concentreze asupra amenințărilor.

Acest mecanism de supravietuire a servit omenirii pe vremea când erau vânători și culegători, care trăiau fiecare zi cu amenințarea foarte reală de a fi ucisi de cineva sau ceva din jur. Astăzi, acest mecanism naste pesimismul și negativitatea, prin tendința minții să rătăcească până când găsește o amenințare. Aceste “amenințări” amplifica probabilitatea percepută ca lucrurile merg și / sau au de gând să meargă prost.

Pozitivitatea și sănătatea ta

Pesimismul este o problemă pentru că face rau sanatatii. Numeroase studii au arătat că optimiștii sunt fizic si psihologic mai sanatoşi decat pesimistii. Martin Seligman de la Universitatea din Pennsylvania a efectuat cercetari ample pe acest subiect. Acesta a descoperit o rată mult mai mare de depresie la persoanele pesimiste care atribuie eșecurile lor la deficitele personale. Optimiștii, cu toate acestea, tratează eşecul ca pe o experiență și cred că pot face mai bine în viitor.

Pozitivitatea și performanța

Păstrarea unei atitudini pozitive nu este buna doar pentru sanatate. Martin Seligman a studiat, de asemenea, legătura dintre pozitivitate și performanță. Într-un studiu particular, a măsurat gradul în care agenții de vânzări din asigurari au fost optimisti sau pesimisti în activitatea lor, inclusiv dacă acestia au atribut esecul în vânzări deficitelor personale. Agentii de vanzari optimisti au vândut cu 37% mai multe polite decât pesimiștii, care au fost de doua ori mai susceptibili de a parasi compania in timpul primului an de muncă. Cercetarile sale arata ca oamenii pot transforma o tendință de gândire pesimistă în gândire pozitivă, prin tehnici simple care creează schimbări de durată în comportamentul pe termen lung, mult timp după ce sunt descoperite.

Pasul 1. Separă realitatea de ficțiune

Primul pas în procesul de învățare în a te mentine pozitiv necesită autocontrol. Cu cât mai mult te opreşti asupra gândurilor negative, cu atat mai multă putere le dai. Cele mai multe dintre gândurile noastre negative sunt doar gânduri, nu fapte.

Pasul 2. Identifică un rezultat pozitiv

Acum, că ai reusit să stapanesti gândurile negative, autodistructive, e timpul pentru a ajuta creierul sa invete să se focuseze pe ce vrei tu, lucruri pozitive. Acest lucru va veni în mod natural după câteva practici, dar în primul rând va trebui să dai creierului un mic ajutor selectând conștient ceva pozitiv la care să te gândeşti. Orice gand pozitiv va reorienta atentia creierului tau. Cand lucrurile merg bine, iar starea ta de spirit este buna, aceasta este relativ ușor.

Când lucrurile merg prost, și mintea ta este inundată de gânduri negative, acest lucru poate fi o provocare. În aceste momente, aruncă o privire in perspectiva la ziua ta și identifica un lucru pozitiv care s-a întâmplat, indiferent cât de mic. Dacă nu te poti gândi la ceva din ziua curentă, reflecta asupra zilei precedente sau chiar săptămânii precedente.

Ideea este sa te concentrezi pe lucruri pozitive pentru a nu da posibilitatea celor negative sa iti inunde mintea.

http://www.talentsmart.com/articles/How-(and-Why)-to-Stay-Positive-476572633-p-1.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 5 =