Urmând succesului răsunător înregistrat în debutul rachetei Falcon Heavy, fanii zborului spațial și a companiei SpaceX au fost foarte ocupați în ultima vreme cu tentativele lor de a estima prețul real al lui Falcon Heavy din postura de vehicul de lansare dispensabil sau parțial dispensabil. Iar CEO-ul Elon Musk pare să fi fost suficient de interesat pentru a completa lacunele din cunoștințele fanilor.
Printre câteva comentarii intrigante, Musk a dezvăluit faptul că un Falcon Heavy complet dispensabil ar costa aproximativ 150 de milioane de dolari, în timp ce un FH parțial dispensabil va oferi circa 90% din performanță prin sacrificarea propulsorului central în timp ce propulsoarele laterale se vor întoarce pe platforme maritime și nu pe uscat. În acest mod de operare, o lansare Falcon Heavy ar costa circa 95 de milioane. În timp ce 90-150 de milioane de dolari reprezintă o grămadă de bani oricum privim lucrurile, Falcon Heavy licrează mult mai multă performanță pentru mult mai puțini bani decât concurența.
Singura concurență reală pentru Falcon Heavy este racheta Delta IV Heavy (DIVH) de la United Launch Alliance (ULA), un vehicul de lansare spațială cu trei nuclee, care are la activ un total de nouă lansări de la debutul său în anul 2004. Spre deosebire de o lansare de test efectuată de NASA, toate zborurile operaționale ale DIVH au fost programate numai pentru lansarea încărcăturilor militare de dimensiuni mari, către orbite deosebit de ridicate, ambele necesitând o rachetă cu capacități extreme. Fiind conceput ca un vehicul complet dispensabil, racheta Heavy de la ULA este capabilă să lanseze 29 de tone pe o orbită joasă în jurul Pământului (LEO) și circa 14 tone către o orbită de transfer geostaționar (GTO), în timp ce Falcon Heavy de la SpaceX oferă o încărcătură de 23 de tone LEO și 8 tone GTO.
Cu toate acestea, dacă declarația lui Musk privind pierderea de performanță de 10% în cazul reutilizării rachetei este adevărată, atunci povestea se schimbă puțin. În configurația sa complet dispensabilă, Falcon Heavy este o bestie de rachetă, cotată la circa 64 de tone LEO și 26,7 tone GTO. Dacă scădem 10-25%, Falcon Heavy tot mătură pe jos cu racheta Delta, toate acestea în timp ce costurile se ridică la maxim 150 de milioane de dolari, mai degrabă mai aproape de 100 de milioane. Potrivit unui raport de la finalul anului 2017, de la Oficiul Guvernamental American pentru Finanțe, Delta IV Heavy costă până la 400 de milioane de dolari pentru o lansare, chiar dacă CEO-ul ULA, Tory Bruno, i-ar fi scris pe Twitter lui Elon Musk că racheta sa costă circa 350 de milioane.
How SpaceX Falcon Heavy undercuts its competition three-fold