Cumpărătorii vor putea compara preţurile din hipermarketuri, online, astfel încât să aleagă oferta cea mai bună

14-cos-paste-shutterstock-136359131-605x

Platforma „Monitorul Preţurilor” va fi lansată joi, site-ul afişând preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic de consum al românilor.

Consiliul Concurenţei va lansa acest instrument de monitorizare şi comparare a preţurilor prin intermediul căruia consumatorii pot găsi cele mai ieftine produse. La acest proiect au participat voluntar Asociaţia GS1, compania Nielsen, precum şi principalii retaileri.

Proiectul, pe care autoritatea de concurenţă îl dorea lansat încă din 2015, a întâmpinat rezistenţă din partea retailerilor care susţineau că Monitorul Preţurilor ridică probleme de ordin organizatoric şi că necesită multe resurse.

Însă Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, declara în urmă cu aproximativ un an că lanţurile de magazine se tem să nu apară informaţii eronate şi apoi să fie prejudiciaţi, dar şi de faptul că sunt diferenţe de preţ de la un magazin la altul şi de la un oraş la altul şi „le e teamă că poate să dea prost”.

Proiectul a fost realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), fiind consultată Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii, dar şi cu ONG-urile care se ocupă de protecţia consumatorilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 × 1 =