Mulți oameni au simțit așa ceva pe propria piele, mai ales în Europa: bagajul nu a sosit în același loc ca și pasagerul sau a fost complet pierdut pe drum. Dar a cui este vina: a companiilor aeriene sau a personalului de la sol?
Dezamăgirea lui Alexander Peiniger este mare. La începutul lunii iulie bagajul său a fost pierdut în cadrul unui zbor efectuat spre Cairo. La o oprire intermediară de la Viena, compania aeriană Austrian Airlines nu a mai preluat coletul, se pare că mașinăria a fost supraîncărcată, povestește Peiniger. Valiza a sosit cu patru zile mai târziu, asta a explicat administratorul pe social media cu privire la zborul său de retur. Pentru el sistemul reprezintă un eșec pe toată linia. De atunci el așteaptă ca bagajul său să ajungă la timp. Nu vrea să își dea cu părerea, dacă va mai primi vreodată valiza sa. Între timp speranța s-a subțiat.
Pasagerul în vârstă de 33 de ani nu este singurul a căruia bagaj a fost pierdut recent pe parcursul unui zbor. La mijlocul lunii iulie moderatorul Frank Elstner s-a trezit în Berlin-Tegel fără bagaj după un zbor intern al Air Berlin de la aeroportul Karlsruhe/Baden-Baden. Acesta se întreabă apoi cum se poate pierde un bagaj pe un zbor intern fără escală?
În comparație mondială, Europa iese în evidență cu pierderile de bagaje, după cum ne arată dintr-un studiu al companiei de transport aerian SITA. În anul 2015 au existat 7,8 bagaje pierdute pe 1000 de pasageri, iar anul trecut a crescut la 8,1. Mult mai bine se prezintă situația în America de Nord (2,7 bagaje) și Asia (1,8 bagaje). Valoarea mare din Europa este pusă în special pe seama multor escale în hub-uri importante, spune managerul SITA, Peter Drummond.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Wenn-der-Koffer-nicht-mitfliegt-article19971081.html