Primarul din New York, Bill De Blasio și Departamentul de Poliție local au declarat război bicicletelor electrice, în numele siguranței și a campaniei Vision Zero. Dar de ce? Nu există nici o dovadă că bicicliștii de pe biciclete electrice reprezintă un pericol pentru cineva, pare că singurii oameni care sunt afectați de această campanie nemiloasă sunt însăși bicicliștii. Aceștia reprezintă la urma urmei muncitori care livrează colete sau alimente, în majoritate imigranți, mulți dintre ei oameni în vârstă, care nu vor decât să câștige o pâine, de cele mai multe ori în condiții deloc de invidiat. Campania îndreptată împotriva lor le face doar viețile și mai grele.
Este de admirat poziția lui De Blasio în privința unor regiuni care trebuie să devină sanctuar. Dar de ce a ales New York să excludă tocmai acest grup, făcând din metropola americană un loc nesigur pentru imigranți?
Atacul asupra bicicliștilor cu motor electric pare să fi început în iulie 2017. După ce a auzit pe postul de radio WNYC o poveste în care oamenii se plângeau de personalul iresponsabil care face livrări pe biciclete electrice, De Blasio a anunțat represiuni în numele Vision Zero. Această reacție deloc proporționată pare să fie de fapt complet nefondată. Din ce putem vedea, Vision Zero nu sprijină acest atac. De Blasio se pare că a răspuns astfel la plângerea lui Matthew Shefler, un manager de investiții din Upper West Side, fără nici un fel de consultări cu industria sau reprezentanți ai muncitorilor.
Atacul se pare că a apărut ca un răspuns la o amenințare a siguranței publice. Dar în realitate cicliștii, indiferent că este vorba despre biciclete clasice sau electrice, cauzează doar o parte neglijabilă din vătămările corporale în trafic. Spre exemplu, în anul 2016 la New York cicliștii au fost responsabili pentru circa 0,5 procente din toate vătămările corporale din trafic. Bicicliștii cu vehicule electrice au fost de asemenea incluși în aceste statistici și reprezintă un procent neglijabil din ceea este deja un procent neglijabil.
În plus, NY nu are nici un fel de statistici oficiale privind coliziunile provocate de bicicletele electrice. NYPD declară că nu face diferența între biciclete clasice și electrice în cazul unui accident. În anul 2016 circa 144 de pietoni și 18 bicicliști au fost uciși la New York. Aceștia toți au fost uciși de șoferi ai unor vehicule motorizate, nu de bicicliști, indiferent de tipul de propulsie. În același timp, s-a creat situația hilară în care Howard Yaruss, membru al comitetului de transport din NY, a cerut polițiștilor să se posteze la fiecare colț de stradă și să oprească trecătorii pe biciclete electrice, în ciuda faptului că aceștia nu au vătămat nici măcar o persoană.
http://electricbikeblog.com/new-york-mayor-war-on-ebikers/