De ce ajung în piaţa muncii tineri din ce în ce mai slab pregătiţi: peste 70% dintre copiii de 14 ani se simt singuri şi nesprijiniţi la şcoală

IMG_0913

Lipsa de motivare, singurătatea pe care o percep la şcoală, dar şi semnele de depresie care apar ulterior la copii sunt doar o parte dintre factorii care contribuie la scăderea performanţei şcolare a elevilor români, este de pă­rere profesorul Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Edu­caţiei din cadrul Universităţii din Bucureşti, scrie Ziarul Financiar.

„Pentru realizarea evaluărilor internaţionale PISA, unde ieşim prost de ani de zile în clasament, se analizează o serie de indicatori calitativi de care nu a vorbit nimeni. Rezultatele arată că aceşti copii sunt demotivaţi la vârsta de 14 ani. Peste 70% dintre ei se simt singuri şi nesprijiniţi la şcoală, iar mai târziu apar semne de depresie. Noi spunem că ei nu învaţă, că profesorii nu sunt buni, că nu îi sprijină familiile, însă principala cauză tre­buie căutată în interiorul lor, ci nu în exterior“, a spus profesorul universitar doctor Lucian Ciolan.

Într-adevăr, elevii români au înregistrat anul trecut, din nou, o performanţă foarte slabă la evaluările internaţionale PISA (The Programme for International Student Assessment), astfel că, pe scala generală de ştiinţă, România a ocupat poziţia 48 din 70 de ţări participante.

Şi nu doar la testele PISA performanţa ele­vilor români este scăzută. Decizia de introducere a ca­merelor video în timpul examenului de bacalaureat începând cu anul 2011 a dat peste cap toate statisticile, rata de promovare a acestui examen aflându-se în mod constant la 50-60%, faţă de 80-90%, cât era înainte de acest an.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 7 = 56