Conform estimărilor Apple va plăti circa 400 de milioane de dolari pentru serviciul de recunoaștere muzicală Shazam, iar asta se întâmplă în ciuda faptului că aplicația este foarte puțin profitabilă. Dar achiziția s-ar putea să merite pentru că Apple vrea să facă din serviciul său de streaming unul mult mai atractiv.
Populara aplicație de recunoaștere muzicală Shazam, va fi preluată de către cei de la Apple. Acest lucru a fost anunțat de ambele companii la începutul acestei săptămâni, fără a fi făcute precizări cu privire la prețul de achiziție. Experții din industrie au analizat însă zvonuri care spun că prețul s-ar situa undeva la 400 de milioane de dolari. Astfel această achiziție s-ar număra printre cele mai scumpe efectuate în istoria companiei Apple. Iar acest lucru se petrece în ciuda faptului că aplicația nu este foarte profitabilă.
Shazam a anunțat anul trecut că a depășit pragul de un miliard de descărcări pe telefoane mobile inteligente. Dar acum recent aceeași firmă a anunțat că a ajuns în cele din urmă într-o poziție profitabilă, mulțumită veniturilor din reclame și traficului de utilizatori direcționat către Apple Music și Spotify. Experții presupun deci că, Apple vrea să facă din propriul serviciu de streaming unul mai atrăgător în comparație cu concurentul Spotify.
Compania Apple a pătruns pe piața muzicală online în anul 2001 prin introducerea magazinului online iTunes. În cazul serviciului de streaming, Apple nu s-a numărat printre pionieri, ci a făcut acest pas abia în anul 2015. Între timp serviciul ar avea peste 30 de milioane de abonați, spun datele firmei, serviciul suedez Spotify are însă 60 de milioane.
https://www.n-tv.de/wirtschaft/Warum-Shazam-fuer-Apple-so-wertvoll-ist-article20180061.html