De la 190 kilometri la 300 cu o nouă baterie

În BMW i3 se arată unele progrese. În compartimentul acumulatorului va fi introdus un nou pachet care să ofere o autonomie semnificativ mai mare. Automobilul electric ar trebui să atingă o autonomie maximă de 300 kilometri.

Referitor la întrebarea privind autonomia potrivită pentru un automobil electric, pentru ca acesta să poată fi utilizat cu ușurință de zi cu zi, răspunsurile sunt împărțite. Fără îndoială mulți oameni ar considera autonomia de aproximativ 100 kilometri în medie, pe care o oferă BMW i3, ca fiind mult prea redusă pentru ca mașina să fie practică. Părerile lor nu au însă efect pentru că majoritatea cercetătorilor de piață cred că această rază de acțiune este suficientă pentru majoritatea sarcinilor. De aceea i3 și-a găsit până acum stăpâni doar printre avangardiștii care doreau să transmită un mesaj. Cifrele vânzărilor au fost pe măsură, spune presa. BMW și-a pierdut entuziasmul inițial în favoarea unei dezvoltări lente, ofensiva nu s-a materializat, iar cine își dorește energie proaspătă din partea bavarezilor mai are de așteptat până în 2020.

Până atunci câmpul de luptă nu va fi lăsat de izbeliște pentru a fi ocupat de concurență, astfel că i3 face un pas înainte și cei de la BMW vor să îl echipeze cu un nou pachet de baterii care oferă în loc de 22 kWh cât este certificat în prezent, un maxim de 33kWh. Astfel că autonomia estimată pentru cicluri normale de utilizare ar crește de la 190 kilometri la 300. Bineînțeles că această distanță va fi aproape imposibil de atins în practică, dar vehiculele de test au atins o autonomie medie de 186 de kilometri, în condițiile unei temperaturi exterioare de aproximativ 10 grade Celsius. Consumul mediu a fost de 15,3 kWh. La prețul actual al energiei electrice din Germania, costul de rulare se ridică la circa patru euro pe suta de kilometri.

Dacă afară ar fi fost mai cald, atunci bateria ar fi putut fi stoarsă de încă câțiva kilometri, pentru că automobilele electrice sunt puternic influențate de temperatura exterioară. Ele funcționează optim în jurul temperaturii de 20 de grade Celsius. O pompă de căldură poate fi adăugată pentru a asigura încălzirea acumulatorilor, dar BMW cere pentru aceasta 660 de euro în plus. Nu este de așteptat să producă însă efecte spectaculoase, dar este de ajutor în regiuni cu climă capricioasă. Un factor important pentru autonomie este stilul de condus. Rularea pe autostradă și comportamentul sportiv vor reduce semnificativ autonomia acumulatorilor. Condusul economic prin oraș și un comportament moderat la volan poate asigura în mod constant autonomii de peste 200 de kilometri cu noua baterie. Singura grijă este să nu uiți să conectezi mașina peste noapte la priză. Alte inconveniente prezentate de mașinile electrice sunt călătoriile pe distanțe lungi, pentru că în prezent nu există suficiente stații de încărcare cu posibilitate de încărcare rapidă pe autostrăzile germane. Autonomia poate fi sporită semnificativ printr-o planificare riguroasă a traseului și a bagajelor pe care pasagerii le iau cu ei. Două lucruri pe care nu le va face multă lume pentru a economisi câțiva euro.

http://www.faz.net/aktuell/technik-motor/auto-verkehr/bmw-i3-mit-neuer-batterie-von-190-auf-300-kilometer-15004374.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 20 = 28