Deficitul de atentie, greutatea corporala a copiilor si timpul petrecut in fata calculatorului inainte de somn – care este legatura?

Nu este usor sa le interzicem copiilor sa stea pana tarziu la calculator sau sa lase din mana telefoanele, insa studiile de specialitate arata ca utilizarea dispozitivelor digitale inainte de odihna contribuie la aparitia tulburarilor de somn si a problemelor de alimentatie, informeaza news.psu.edu.

Folosirea calculatoarelor seara, asociata cu o calitate scazuta a odihnei si cu un indice de masa corporala peste limita

Dupa efectuarea unui sondaj de opinie in randul parintilor pentru a afla obiceiurile copiilor, cercetatorii au descoperit ca folosirea dispozitivelor electronice seara, inainte de somn, a fost asociata cu o calitate scazuta a odihnei de pe timpul noptii si cu un indice de masa corporala peste limita optima pentru fiecare grup de varste.

Datele ar putea sugera un cer vicios al utilizarii tehnologiei, arata raportul cercetatorilor, publicat recent in jurnalul de specialitate “The Global Pediatric Health.”

“Am observat ca utilizarea dispozitivelor tehnologice inainte de somn a fost asociata cu odihna de slaba calitate si un indice de masa corporala crescut. De asemenea, aceste practici sunt responsabile pentru nivelul de oboseala resimtit dimineata, la momentul trezirii, cauza ce contribuie la cresterea indicelui de masa corporala. Acesta este cercul vicios pe care utilizarea tehnologiei pana seara tarziu il poate declansa,” este de parere Caitlyn Fuller, doctoranda in cadrul Penn State College of Medicine din Pennsylvania.

Timpul petrecut seara in fata calculatorului, asociat cu aparitia deficitului de atentie

Studiile efectuate anterior pe aceasta tema au aratat ca aceasta rutina daunatoare sanatatii este responsabila atat pentru greutatea peste medie, cat si pentru aparitia deficitului de atentie si concentrare in randul adolescentilor.

Pentru a realiza acest studiu, cercetatorii au efectuat un sondaj de opinie in randul parintilor a 234 de copii cu varste cuprinse intre 8 si 17 ani pentru a colecta date cu privire la obiceiurile lor de somn, utilizarea dispozitivelor electronice, nutritia acestora si activitatile lor zilnice.

Copiii care obisnuiesc sa se uite la televizor sau sa joace jocuri video inainte de culcare au dormit in medie cu 30 de minute mai putin, in timp ce copiii care utilizau telefoanele smartphone sau calculatorul inainte de culcare au dormit cu o ora mai putin in fiecare noapte, prin comparatie cu cei care nu au adoptat aceste obiceiuri.

De asemenea, cercetatorii au observat o asociere intre utilizarea celor patru tipuri de tehnologii inainte de culcare si cresterea frecventei somnului intrerupt.

Desi oamenii de stiinta sunt de parere ca este nevoie de cercetari suplimentare pentru a determina daca utilizarea multiplelor dispozitive electronice duc la scadere semnificativa a calitatii somnului, constatarile studiului de fata sunt utile atat pentru revizuirea recomandarilor medicilor pediatrici, cat si pentru parinti, cu privire la stabilirea unei rutine sanatoase de somn in randul celor mici.

“Exista multe beneficii ale accesului la tehnologie in randul copiilor, insa este necesara reglementarea programului utilizarii acestor dispozitive pentru a sprijini buna dezvoltare a acestora in ceea ce priveste sanatatea lor fizica si mintala,” conchide Dr. Marsha Novick, medic pediatru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 × 1 =