Descoperire nefasta, inca 11 marci auto au aceleasi probleme ca VW, spune ADAC, cel mai puternic club auto din UE

01bmwx3

Vehicule diesel construite de producători precum Renault, BMW, Nissan, Citroen, Mercedes, Peugeot, Jeep, Jaguar, Volvo, Hyundai şi Mazda nu respectă standardele privind emisiile, relevă teste efectuate de asociaţia auto germană ADAC.
În contextul scandalului care afectează grupul Volkswagen, clubul auto ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) a efectuat teste de emisii la vehicule fabricate de alte companii.

Potrivit cotidianului The Independent, modele construite de Nissan, Renault şi Volvo depăşesc normele UE privind emisiile de peste 10 ori. Spre exemplu, testele ADAC au găsit probleme cu noxele la motoare diesel instalate pe Volvo S60, Renault Espace Energy, Nissan X-Trail şi la Jeep Renegade.

Probleme privind emisiile au fost depistate şi la modele noi construite de BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Jaguar, Mazda, Mercedes şi Peugeot, precizează ADAC.

Pe fondul scandalului VW, numeroase companii auto, inclusiv Nissan, Renault şi Hyundai, au dat asigurări că respectă standardele de poluare.

“Dacă toate maşinile ar respecta standardele UE, toate problemele privind sănătatea ar fi rezolvate. Orice consumator are dreptul să aştepte conformarea producătorilor auto la standardele ecologice. Însă adevărul este că sunt în continuare mari surse de poluare”, a declarat Reinhard Kolke, şeful departamentului tehnic al ADAC, citat de ziarul The Guardian.

Alte teste, realizate de Consiliul Internaţional pentru un Transport Curat (ICCT), au relevat că maşini produse de Volvo, Renault şi Hyundai riscă să nu treacă testele privind emisiile, scrie The Telegraph. Conform studiului, Volvo, Renault şi Hyundai nu întrunesc limitele testelor de laborator existente acum în Uniunea Europeană. Rezultatele privind emisiile arată că Volvo ar depăşi normele de 14,6 ori, Renault de 8,8 ori, iar Hyundai de 6,9 ori. Cele trei companii susţin că respectă normele privind poluarea.

Acţiunile BMW au scăzut cu până la 9% după ce o revistă germană a relatat că SUV-ul diesel X3xDrive 20d a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene, în timpul unui test pe şosea.

Japonia a cerut tuturor companiilor auto locale şi din întreaga lume să demonstreze că motoarele diesel comercializate pe teritoriul nipon respectă standardele privind emisiile. Investigaţii similare au fost lansate şi în alte ţări, inclusiv în Marea Britanie, Franţa şi Coreea de Sud.

Volkswagen va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor, a declarat marţi noul director general al grupului german, Matthias Muller.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania şi Franţa au cerut marţi ca investigaţiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto. Volkswagen a anunţat că intenţionează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condiţiile în care scandalul declanşat în SUA se extinde. Grupul Volkswagen a folosit sisteme pentru manipularea emisiilor şi pentru 2,8 milioane de vehicule diesel vândute în Germania, anunţă Ministerul german al Transporturilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 52 = 57