Despre magneziu și beneficiiile sale ca micronutrient (2)

Magneziul este al patrulea cel mai abundent mineral din corpul uman, iar majoritatea se regăsește în schelet, restul în mușchi, țesut moale sau sânge. Ghidul dietetic 2015-2020 pentru americani cataloghează magneziul ca și un nutrient prea puțin consumat.

Magneziul este disponibil în mare parte din alimentele de origine animală și vegetală și este adesea inclus în super-alimente și cereale integrale. Calitatea solului în care au crescut plantele este hotărâtor pentru cantitatea de magneziu din alimente. Apa de la robinet și cea îmbuteliată sunt alte surse potențiale: conținutul variază între 1 și peste 120 de miligrame pe litru.

Suplimentele pe bază de magneziu vin pe piață într-o varietate de forme cu biodisponibilitate diversă. Cercetările arată că formele aspartate, citrice, lactate și cloride pot fi absorbite mai bine decât oxizii sau sulfații. Dacă se folosesc suplimente, ele ar trebui să fie consumate în timpul meselor pentru a evita riscul de a suferi diaree.

Niveluri scăzute în mod cronic ale magneziului pot afecta negativ funcțiile sistemului sangvin care pot fi asociate cu boli cronice, precum hipertensiune, boli cardiovasculare, diabet de tip 2, osteoporoză sau boala lui Alzheimer. Deficiența de magneziu este cu toate acestea o situație rară, în principal pentru că se găsește din abundență în alimente, iar rinichii limitează excreția urinară dacă aportul este scăzut. Cu toate acestea, lipsa cronică de magneziu sau condiții precum dependența de alcool pot favoriza deficiența de magneziu, care a fost asociată cu un risc ridicat de boli cardiovasculare. Semnele preliminare ale deficienței constau în lipsa apetitului, amețeli, vărsături și oboseală, care pot să se transforme în simptome mai serioase, precum ritm anormal al inimii, spasme sau spame coronariene.

https://foodandnutrition.org/from-the-magazine/micronutrients-magnesium/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

35 − 29 =