Marea întrebare din mințile tuturor – cel puțin din mintea celor care înțeleg industria de transport mărfuri – este cât de mult ar putea ajunge să cântărească un Tesla Semi. Dacă capetele tractoare complet electrice de la Tesla vor să fie cât de cât competitive, ele trebuie să fie capabile să transporte aproximativ la fel de mult cât pot să transporte camioanele actuale din Clasa 8 (SUA).
Un important punct pe care criticii și cei din industria transporturilor rutiere îl aduc în discuție a fost lipsa de detalii din jurul greutății totale pe care un Tesla Semi o va avea. Multe zvonuri au existat în jurul capacității de 36 de tone care a fost anunțată de CEO-ul Elon Musk în timpul ceremoniei de prezentare de anul trecut. Această cifră se referă doar la greutate brută (GVW) a vehiculului Tesla Semi, care este de fapt același număr folosit de orice camion din Clasa 8 ce circulă pe șoselele americane.
Dar cifra oferită de Tesla este masa proprie brută a vehiculului (GVTW). Ce este un număr mult mai important. GVW redă capacitatea totală a camionului în ce privește greutatea maximă a încărcăturii plus a camionului, GVTW oferă greutatea strict a camionului, fără remorcă sau încărcătură. Această cifră dă indicii experților din domeniul logistic cu privire la încărcătura totală (inclusiv cea a remorcii) pe care camionul poate să o tracteze în mod legal.
Cifrele sunt importante pentru că, chiar dacă tirul nu este încărcat mereu la capacitate maximă, clienții se vor aștepta să îl poată încărca mereu până la o anumită limită. Majoritatea camioanelor de pe șoselele americane sunt capabile de transportul unor mărfuri cu greutate totală de până la 20 de tone. Astfel că anumite industrii se bazează pe capacitatea totală de transport ca parte a strategiei lor logistice, încercând să încarce tot timpul camioanele cu capacitatea maximă, economisind astfel costuri cu transportul.