Deutsche Bahn investește un miliard de euro

85485572

Deutsche Bahn recunoaște rolul tot mai important pe care îl joacă start-up-urile și promovează trecerea la aplicații de internet pentru operare și servicii. În total compania dorește să cheltuie un miliard de euro în această tranziție spre mediu digital.

Deutsche Bahn vrea să accelereze tranziția companiei către mediul digital. În următorii doi ani de zile se va cheltui un miliard de euro doar în proiecte de digitalizare, spune directorul executiv, Rüdiger Grube, la Berlin. O nouă subsidiară va controla pe viitor diverse angajamente în acest sens.

Se va fonda pe data de 15 noiembrie o nouă societate, care se va numi Deutsche Bahn Digital Venture GmbH. Acolo se vor dezvolta pe viitor societățile de tip start-up, spune șeful căilor ferate germane. Compania este deschisă și pentru parteneriate. Împreună cu noua subsidiară se va pune la dispoziție suma de 50 de milioane de euro ca și capital comun pentru dezvoltarea de noi modele digitale de afaceri.

Ca și exemplu Grube a dat serviciul de car sharing Clever Shuttle care este disponibil în Berlin, Leipzig sau München și în care pasagerii pot să se urce într-un taxi cu motor electric, care are deja și alți pasageri în el. Rezervarea unei călătorii se face prin intermediul unei aplicații pe smartphone. Acest lucru duce la scăderea costului unei călătorii cu taxiul cu cel puțin 30%. Deutsche Bahn este implicată din anul 2015 în start-up-ul berlinez. Printre micile companii sprijinite se numără și platforma de mobilitatea Qixxit.

Qixxit este un serviciu online de planificare a călătoriilor, care propune diferite opțiuni de transport, cu diferite mijloace de transport, pentru o rută anume. Deutsche Bahn are în oferta sa trenuri, autobuze, automobile de închiriat, automobile electrice, scootere electrice sau biciclete.

În cadrul companiei toate mijloacele de transport sunt luate în considerare, dar următorul pas este conectarea la această lume digitală, astfel încât compania să devină un adevărat manager de mobilitate pentru client, spune Grube. Pentru că de multe ori clientul nu vrea să se ocupe personal de asta, dorește în schimb să rezolve totul mult mai simplu și nu dorește să aibe de a face cu întreaga complexitate a sistemului.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/wirtschaft_startupnews/Deutsche-Bahn-investiert-eine-Milliarde-Euro-article19031386.html

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

80 − 71 =