Directorul Deutsche Bahn, Rüdiger Grube, se luptă pentru un nou contract. O afacere bună cu mărfuri și nici un fel de greve ameliorează puțin rezultatul. Dar numai la prima vedere. În afacerile de bază dezvoltarea lipsește.
Deutsche Bahn și-a încetinit oarecum tendința ascendentă din ultimii ani. Mulțumită unei afaceri stabile cu logistică internațională și datorită unui program dur de economisire, concernul german de stat a reușit să își majoreze profitul operațional, spune o persoană din interiorul companiei pentru agenția de știri Reuters. De ajutor au fost și numeroasele oferte de discount din traficul de persoane, care a atras un număr record de pasageri în trenuri. Profitul neajustat în fața dobânzilor și taxelor (Ebit) a crescut cu 13% la peste un miliard de euro. Vânzările au rămas relativ stabile, cu fix 20 de miliarde de euro.
Dar în primul trimestru Deutsche Bahn a ratat semnificativ cifrele din anul precedent. De ajutor a fost și dolarul puternic, care a permis majorarea rezultatului din afacerile internaționale, calculate în euro. Până acum guvernul, care este proprietar al companiei, și-a păstrat promisiunile. Acesta urmărește, pe lângă îmbunătățirea cifrelor vânzărilor și progrese în domeniul serviciilor și punctualității.
Profitul în scădere din prima jumătate a anului 2015 a fost motivat de Grube prin efecte speciale: el a atras atenția asupra condițiilor meteo nefavorabile și asupra grevelor mecanicilor de locomotivă, fără de care profitul ar fi fost cu aproape 300 de milioane de euro mai mare. Pe baza acestor motive, anul acesta profitul a scăzut, nu s-a majorat. Pe întregul an 2016 compania urmărește, potrivit unor informații din documente internet, să înregistreze un profit operațional de 1,9 miliarde de euro.
Afacerea de bază nu merge deloc mai bine: traficul de bunuri nu reușește să iasă din criză și încearcă să se salveze prin vânzarea de locomotive sau vagoane. Se păstrează presiunea asupra prețurilor la bilete din traficul pe distanțe lungi, iar Deutsche Bahn trebuie să se lupte cu prețurile mult mai avantajoase ale autobuzelor. În traficul regional însă Deutsche Bahn pierde din cota de piață, pentru că tot mai multe contracte licitate de landuri sunt câștigate de concurenți.