Deutsche Bahn vrea să oprească boom-ul autobuzelor
Piața transportului cu autobuz sau autocare este într-o creștere rapidă în Germania și pune o semnificativă presiune asupra companiei căilor ferate. În competiție cu șoselele, compania dorește acum să ia din nou startul. În aceași timp, CEO-ul companiei, Grube, a avut obiective mai mari pentru anul trecut.
Deutsche Bahn inteționează să lanseze un atacîn primăvară împotriva companiilor ce practică curse de autobuz pe distanțe lungi, companii a căror căutare este în continuă creștere. Vor porni o ofensivă în cazul traficului pe distanțe lungi și vor să depășească recordul de pasageri de anul trecut, spune șeful companiei căilor ferate, Rudiger Grube. În martie va fi prezentat consiluului un concept atractiv și pe termen lung. Deja în luna februarie se va prezenta o strategie proprie pentru propria flotă de autobuze.
Pentru a proteja calea ferată, traficul la distanță cu autobuzul în Germania a fost în mare msăură interzis prin lege până în anul 2012. Cu toate acestea, după liberalizarea din anul 2013, piața se află de atunci într-o expansiune continuă, cu apariția periodică a noi furnizori. Unii s-au retras din nou datorită dificilului război al prețurilor. Liderul de piață, MeinFernbus și Flixbus, s-au alăturat recent și până în 2015 vor să își dubleze oferta. Biletele de autobuz sunt în comparație cu cele de tren mult mai avantajoase, chiar și dacă călătoria merge chiar și către țări străine.
Calea ferată a subestimat inițial piața. Grube a recunoscut inițail că, concurența a costat în 2014 grupul de stat aproximativ 120 de milioane de euro. Prețurile mai mici la combustibil au făcut mașinile mai atractive în comparație cu calea ferată. Clienții noi ai mașinilor au fost atrași de asemenea către autobuze pe distanțe lungi prin grevele repetate ale mecanicilor de locmotivă ai Uniunii GDL. Aceste greve au costat compania aproximativ 150 de milioane de euro, declară Grube.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Bahn-will-Fernbus-Boom-kontern-article14362441.html