Clienții privați și persoanele juridice trimit mai puține scrisori și apelează tot mai mult la canale digitale. Acest lucru are efect asupra veniturilor Poștei Germane. Urmările se văd acum în prețuri, clienții persoane juridice vor plăti din ianuarie 2018 mai mult pentru trimiterea de scrisori.
Clienții persoane juridice trebuie ca de anul viitor să plătească mai mulți bani pentru a trimite scrisori sau plicuri obișnuite. Reducerile pentru clienți majori vor fi de asemenea reduse de la cinci la trei procente, spune un purtător de cuvânt al companiei. Scăderea indirectă a expedierilor a determinat compania să scadă volumul de transport maritim și să crească costurile de producție. Cu toate acestea, pentru clienții privați, prețurile portuare rămân aceleași.
Agenția Federală pentru Rețele a înghețat prețurile după ultima majorare de preț din 2016, când tariful pentru un plic standard a fost majorat de la 0,62 la 0,70 euro. Următoarea dată posibilă pentru o mărire a tarifelor este 1 ianuarie 2019.
Deutsche Post obține din afacerile cu plicuri aproximativ 90% din venituri, într-o subsidiară care merge doar în pierdere. Anul trecut concernul de la Bonn a transportat peste 18,6 miliarde de plicuri sau 59 de milioane de livrări zilnice. Printre acestea se numără și cărți poștale, cărți sau reclame. Doar fiecare al zecelea plic din cele livrate a mers către un client privat.
Poșta este însă neobosită în privința dezvoltării de opțiuni noi de livrare. În Bad Hersfeld compania a demarat o primă fază de test pentru un robot automat de livrare, care ar trebui să ușureze munca poștașilor. Un “Postbot” cu propulsie electrică își va urma operatorul prin intermediul senzorilor și va ușura acestuia transportul de colete cu greutate ridicată, putând purta mai multe pachete de scrisori. Testele au început miercuri și durează fix șase săptămâni, iar reprezentanții Poștei Germane se așteaptă să facă noi descoperiri privind livrarea de colete și scrisori, care să le ușureze munca pe viitor.