“Dieselgate” scandalul de amploare, Volkswagen, fără precedent

015200BE05814280-c1-photo-volkswagen-rappel-de-384-000-vehicules-en-chine-pour-environ-600-millions-de-dollars

Diesel Volkswagen Gate: întoarcere la scandal

Volkswagen a pierdut ieri, 14 de miliarde de euro tranzactionate. Luni, grupul Wolfsburg recunoscut ca inseala pentru a minimiza emisiile la motoarele diesel în Statele Unite.

Acest scandal i-ar putea costa o amendă de 18 miliarde $.

Unda de șoc generată de scandalul Volkswagen ia  o dimensiune globală. Numit “Dieselgate” scandalul de amploare fără precedent poate fi extrem de costisitr pentru recent numărul unu mondial. Mai jos un tur de orizont al intregii situatii.

Nașterea scandalului

“Cazul Volkswagen” a ieșit la lumină în cursul weekend-ului trecut, l-a descoperit Agenția pentru Protecția Mediului (EPA). În urma anchetei, agenția federală de protecție a mediului din SUA a anuntat ca a detectat manipulările făcute de grupul Wolfsburg SUA care eludau standardele de mediu.

Mai exact, Volkswagen a folosit spyware pentru a reduce la minimum nivelul emisiilor de motoare diesel privind controalele de poluare. Software-ul care permite functionarea motorului în cauză, TDI de 2.0 litri, emitea o cantitate de oxizi de azot de până la 40 de ori mai mare decât standardele federale.

028A000008177638-photo-diesel-gate-volkswagen-retour-sur-le-scandale

“Aceste încălcări sunt foarte grave, ne-am așteptat la mai bine de la Volkswagen, a spus Cynthia Giles, director la Agenția de Protecție a Mediului (EPA), agenția federală pentru protecția mediului. Utilizarea software-lor destinate să înșele standardele de emisie este ilegală și periculoasă pentru sănătatea publică. “

Scuze de la Volkswagen

Printr-o declarație data luni, Martin Winterkorn, presedinte al consiliului de administrație al Volkswagen AG, a reacționat la rezultatele publicate de APE: “Consiliul de Administrație Volkswagen AG are aceste constatari foarte serioase. Personal, sunt profund dezamăgit pentru clienții noștri și public. Vom coopera pe deplin, rapid și fără probleme cu agențiile responsabile pentru a șterge și corecta toate faptele legate de acest caz. “

“Volkswagen a ordonat o investigație externă, a adaugat Winterkorn. Putem și nu vom tolera încălcări de orice fel în regulile noastre interne sau ale legii. Încrederea clienților noștri și publicul este și trebuie să continue să fie un scop major pentru noi. Volkswagen va face toate eforturile pentru a restabili încrederea și vom face tot ce este necesar pentru a repara daunele cauzate. Această problemă este o prioritate pentru mine personal și pentru întreag Consiliul de Administrație. “

Modelele afectate

Vehiculele afectate de acest scandal Diesel sunt traficate la numărul de 482,000. Aceste modele Golf, Passat, Beetle și produse Audi A3 între 2008 și 2015 sunt echipate cu celebrul software-ul de efecte speciale. Prin urmare, Volkswagen nu are de ales, va continua cu retragerea de aproape o jumătate de milion din automobilele sale, termenii prezentului rechemare nu sunt încă stabiliti.

Potrivit informațiilor dezvăluite marți dimineață de colegii noștri de cateva minute, numărul de vehicule echipate cu acest software se ridica la 11 milioane de euro. Trucul implică toate motoarele diesel tip EA189, care afectează marca din Wolfsburg, dar, de asemenea filialele sale Audi, Skoda, Seat si Porsche.

Amenda e teoretica

În timp ce Volkswagen poate negocia, cuantumul amenzii va fi aplicat, “Dieselgate” ar trebui să-l coste scump. Într-adevăr, legea anti-poluare oferă o amendă de 37.500 de dolari pe vehicul, în cazul nerespectării reglementărilor de emisie. Astfel, amenda maximă teoretică la care grupul german este expus a totalizat 18 miliarde $, sau aproximativ 16 de miliarde de euro. Volkswagen ar putea fi, de asemenea, atacat de publicitate falsă sub numele de “Clean Diesel” (Clean Diesel). Pe lângă daunele care trebuie plătite către clienți sau consecințe la termen de o imagine oarecum pătată.

Piața de valori se prabusete

De la descoperirea scandalului, acțiunile Volkswagen au fost monitorizate îndeaproape. Și nu este surprinzător, acțiunile au scazut cu 17% luni, la bursa din Frankfurt. Această cădere istorică reprezintă o pierdere de capitalizare de piață în valoare de 14 miliarde de euro.

Alti producatori intra in obiectul anchetei

Scandalul provocat de Volkswagen a condus Agentia Federala pentru protecția mediului american de a extinde investigațiile la alte auto. “EPA și CARB (California) a inceput testele pe vehiculele aflate deja în uz  produse de alti producatori pentru prezența posibila a unui  software înșelător pentru emisii”, a declarat EPA într-o declarație emisă luni.

 

sursa:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 71 = 81