Furnizorul japonez pentru industria auto, Takata, se află într-o criză profundă datorită scandalului privind airbag-urile defecte. Compania are nevoie urgentă de bani. Șeful concernului, Shigehisa Takada, suportă consecințele și își anunță retragerea. Pe burse nimeni nu îl contrazice.
Directorul executiv al furnizorului auto Takata cedează în fața presiunilor și își anunță plecarea. Nu a dorit însă să ofere în cadrul adunării acționarilor detalii exacte privind momentul exact al retragerii sale. Takada ar fi declarat, potrivit unui raport al ziarului economic japonez Nikkei, că dacă va fi convins că firma va merge mai bine fără el, atunci el va lăsa bucuros poziția pentru altcineva.
Nepotul fondatorului companiei a spus doar că până la cedarea funcției, el vrea să rămână în fruntea companiei. Acțiunile au crescut pe bursa de valori de la Tokyo după acest anunț, cu peste 10% pentru un preț total de 405 yeni (3,61 euro).
Concernul japonez are nevoie urgentă de bani și este în consecință în căutare de investitori. La începutul anului directorul companiei respingea ideea unei retrageri din funcție. Până în prezent în jur de 30 de potențiali investitori și-au manifestat interesul.
Asupra concernului pun presiune costurile enorme ocazionate de înlocuirea airbag-urilor defecte, care pot conduce la accidente mortale. De multă vreme peste 10 milioane de mașini au fost rechemate în ateliere. Dacă Takata va purta singură răspunderea pentru airbag-urile defecte, atunci rechemările ar putea costa peste 10 miliarde de dolari pentru japonezi.