Disney este un concern de tradiție. Dar prin diverse preluări compania a arătat faptul că este pregătită de viitor. Acum concernul planifică o nouă scamatorie. Și aceasta este absolut necesară, la cum arată actualele cifre trimestriale. Investitorii sunt însă sceptici.
Disney a anunțat că va lansa o ofensivă de streaming cu propriile servicii. În primul rând în următorul an programul propriei televiziuni sportive, ESPN, va fi disponibil pe streaming online, iar în 2019 va urma un serviciu de streaming pentru filme și seriale Disney. În cazul acesta ele vor putea fi urmărite exclusiv online, iar această limitare va fi inclusă inițial doar în SUA. Pentru asta cei de la Disney vor să renunțe la contractul de exclusivitate încheiat cu cei de la Netflix. Acțiunle Netflix au scăzut în comerțul post bursier cu peste trei procente.
Transformarea Disney ar putea accelera același proces pentru peisajul TV american. Până acum televiziuni precum ESPN sunt disponibile în special prin cablu și conexiuni prin satelit. Dar, printre altele, mulțumită serviciilor de streaming precum Netflix sau Amazon Video există deja atât de mult conținut online încât tot mai multe gospodării renunță la abonamentele lor scumpe la TV. De aceea șeful Disney, Robert Iger, caută în prezent să schimbe strategia către o relație directă cu clientul.
Chiar și alte televiziuni au ales această cale. Astfel că televiziunea HBO a ales de asemenea să își prezinte programul online, iar grupul de televiziuni CBS a anunțat luni în premieră că va oferi oferta sa de streaming și pe plan internațional. Disney, cu paleta sa de simboluri ale copilăriei, care joacă pentru studio-urile de animație Pixar precum și super-eroii Marvel și cei din seria Star Wars reprezintă un magnet de spectatori. Cifrele pentru anul trecut au fost un semnal de alarmă, iar Disney trebuie să schimbe ceva.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Disney-plant-eigenen-Streaming-Dienst-article19974297.html