Proiectul pentru mobilitate electrică se execută lent. Cu un efort comun al mediului politic și economic, ministrul german al transporturilor, Alexander Dobrindt, vrea să ajute la realizarea unor progrese. Iar din partea industriei este necesară o contribuție importantă.
Ministrul federal al transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, vrea să dea în folosință alte 15.000 de stații electrice de încărcare peste tot în Germania și pentru asta să aloce o sumă de 300 de milioane de euro. Noile stații de încărcare ar trebui să contribuie la obiectivul de a lansa pe străzile germane un milion de autovehicule electrice până în anul 2020.
Politicianul CSU a subliniat acest obiectiv într-un interviu pentru ziarul Bild am Sonntag. Numărul mașinilor electrice s-a dublat deja anul trecut. Acum trebuie să se adopte măsuri suplimentare, pentru a putea da avânt mobilității electrice. O stație normală de încărcare costă, potrivit calculelor Ministerului Transporturilor, fix 10.000 de euro și este capabilă să încarce bateria unui vehicul electric în medie în 4-5 ore. O stație de încărcare rapidă este capabilă să încarce o baterie în 20 de minute și poate costa 35.000 de euro.
Noile stații de încărcare vor fi operate printre altele de investitori privați, chiar și supermarketuri, centre de cumpărături sau magazine de construcții. În timp ce mașina electrică este pusă la încărcat, clienții pot să își facă cumpărăturile. Cei de la Berlin au în vedere fixarea unor contingente, pentru care companiile pot apoi să aplice.
Dobrindt cere ca producătorii auto să participe la acordarea de stimulente și prime pentru mașinile electrice. Pentru ca aceste mașini să devină interesante, acestea trebuie să devină interesante ca preț, spune ministrul. Acesta a a mai adăugat că nu are nici un fel de rezerve ideologice față de acordarea de reduceri.