UPDATE 01.06.2015 ORA 10.32: Calatoria Solar Impulse 2, intrerupta peste Marea Japoniei

Solar-Impulse-avion

UPDATE 01.06.2015 ORA 10.32:

Calatoria Solar Impulse 2, intrerupta peste Marea Japoniei

Aeronava revolutionara Solar Impulse 2, propulsata de energia solara, care si-a inceput duminica calatoria peste Oceanul Pacific a fost nevoita sa-si intrerupa inaintarea si a efectuat, luni, un circuit de asteptare peste Marea Japoniei, din cauza unui front noros pe traseul sau, au spus organizatorii citati de AFP.

“Drumul spre Hawaii este blocat. Atata timp cat aceasta situatie dureaza, trebuie sa asteptam”, a declarat Bertrand Piccard, intr-un interviu difuzat luni pe site-ul Solar Impulse.

“Dar totul merge bine, iar bateriile sunt incarcate,”, a adaugat “binomul” Andre Borschberg, care se afla singur la comanda aparatului.

Avionul revolutionar Solar Impulse 2 a decolat duminica din China, indreptandu-se spre Hawaii in cea mai periculoasa dintre etapele inconjurului lumii. Pilotul elvetian Andre Borschberg, in varsta de 62 de ani, urmeaza sa se afle sase zile si sase nopti la comanda.

Avionul Solar Impulse 2 a decolat pentru lunga traversare a Pacificului

Avionul revoluționar Solar Impulse 2 a decolat duminică din China (sâmbătă, 18h40 GMT), îndreptându-se spre Hawaii în ceea ce constituie cea mai periculoasă dintre etapele înconjurului lumii. Pilotul elvețian Andre Borschberg urmează să se afle șase zile și șase nopți la comandă, transmite AFP. Propulsat doar cu ajutorul energiei solare, avionul a decolat în cursul nopții de sâmbătă spre duminică din orașul Nanjing (estul Chinei), unde se afla încă din 21 aprilie. Plecarea a fost amânată de câteva ori din cauza timpului nefavorabil.

Solar Impulse 2 nu a zburat niciodată deasupra vreunui ocean și nu a rămas în aer mai mult de 24 de ore, traversarea Oceanului Pacific reprezentând o provocare tehnologică și o realizare aeronautică istorice. Andre Borschberg, pilotul de 62 de ani, va trebuie să reziste pe o distanță de 8.500 de kilometri, cu pauze de somn de câte 20 de minute. Scaunul său, pe care nu îl va putea părăsi, este echipat cu un sistem WC. El va zbura zilnic la circa 8.400 de metri altitudine și va trece prin variații de temperatură de 55 de grade în cabina nepresurizată a avionului Solar Impulse 2. În cazul unei pene grave în timpul zborului, elvețianul va trebui să sară cu parașuta în ocean, la sute de kilometri de orice punct de ajutor.

Solar Impulse 2, pe aripile căruia se sunt instalate 17.000 de celule fotovoltaice, a plecat în 9 martie din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite) într-un tur al lumii care își propune să promoveze energiile regenerabile și îndeosebi energia solară. A făcut escale în sultanatul Oman, în India, Myanmar, China, fiind pilotat alternativ de Andre Borschberg și exploratorul elvețian Bertrand Piccard.

“Această primă traversare oceanică va fi inedită în istoria aviației. Este însă un mijloc de promovare a energiei solare, nu un scop în sine”, a scris pe Twitter Andre Borschberg sâmbătă, cu câteva ore înainte de decolare.

Aparatul urmează să parcurgă în total 35.000 de kilometri în jurul globului, cu o viteză medie relativ modestă — între 50 și 100 de kilometri pe oră—, survolând două oceane. Călătoria este prevăzută să dureze cinci luni, dintre care 25 de zile de zbor efectiv, cu întoarcerea la Abu Dhabi, amintește AFP.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 2 = 10