Dupa modelul polonez si in Romania se vor impozita suplimentar hipermarketurile desi guvernul le sare in ajutor incercand sa blocheze supraimpozitul

supermarket
Guvernul sare in ajutorul supermarketurilor incercand sa blocheze impozitul suplimentar care le este pregatit in Parlament, cu argumentul ca introducerea unei astfel de taxe ar fi discriminatorie si ar crea dezavantaje economice doar pentru unele magazine, in conditiile in care pe piata comertului cu alimente exista si alte tipuri de magazine, precum hipermagazine, unitati de tip discounter, cash&carry.

La inceputul lunii aprilie, s-a anuntat ca supermarketurile vor fi obligate sa achite statului, pe langa impozitul de 16%, si un impozit suplimentar, pregatit de parlamentari cu argumentul ca afacerile lor merg “ca pe roti”, dovada inghesuiala clientilor la casele de marcat. Impozitul va fi impus daca va fi votat de ambele Camere ale Parlamentului si promulgat de presedintele Klaus Iohannis.

Interventia statului prin suprataxarea unei categorii de comercianti ar putea conduce la disfunctionalitati pe piata ca urmare a unei inechitati intre acelasi tip de servicii prestate”, arata Guvernul.

Un alt argument este ca exista riscul ca impunerea unei astfel de taxe la nivelul retailului modern sa duca la transferul valorii acesteia in pretul de raft, cu dezavantaje pentru consumatori.

“Categoriile de consumatori care vor avea de suferit vor fi cele cu venituri mici si medii care isi realizeaza cumparaturile din supermarketuri, avand pretul ca principal considerent luat in calcul pentru atragerea produselor”, incearca Guvernul sa opreasca noul impozit. Executivul invoca totodata o dubla impozitare si afectarea liberei concurente.

Punctul de vedere al Guvernului este insa unul consultativ, decizia apartinand parlamentarilor. Avand in vedere apetenta acestora de a aproba astfel de proiecte, nu este exclus ca si acest impozit suplimentar sa fie introdus.

Proiectul pregatit in Parlament introduce un impozit suplimentar calculat la venitul anual al unui supermarket si este stabilit intr-un cuantum de 0,5% pentru suma care depaseste un venit anual de 3 milioane de euro si de 1,2% pentru suma care depaseste un venit anual de 50 de milioane de euro.

Argumentul parlamentarilor este simplu: in timp ce o multime de magazine mici au pus lacatul pe usa din cauza scaderii dramatice a vanzarilor, afacerile lanturilor de retail din Romania merg ca pe roti.

Dupa inghesuiala de la casele de marcat, se vede ca au succes. Romanii muncesc din greu in strainatate, trimit bani in tara, iar patronii acestor mega magazine din afara isi vand marfurile in Romania si duc profitul in tarile lor, platind taxe si impozite la fel ca micii comercianti. Suplimentar, ei percep de la furnizorii autohtoni o serie de taxe si comisioane pentru a le primi, depozita si desface marfa”, isi explica parlamentarii atacul declansat impotriva marilor magazine.

Ei vor totodata ca prin banii incasati de stat prin acest impozit suplimentar sa fie finantate programe care sa creasca ponderea micilor comercianti in totalul vanzarilor cu amanuntul, punand astfel presiune pe preturile fixate de supermarketuri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

41 − 33 =