Mai asteptata decat vanatorii lui Ion Tiriac sau Donald Trump de peste ocean, prima cursa aeriana care leaga Oradea de Bucuresti la un pret de doua cifre in lei(89.99 lei cumparat din timp), reprezinta pe de-a dreptul evenimentul anului in Bihor, daca nu chiar al unei jumatati de secol.
Din anii ’60 din Oradea se circula doar cu Tarom pe calea aerului si la preturi ce nu si le putea permite oricine. Dar iata ca de vineri “un monopol dispare si Blue Air apare”, si nu oricum ci cu un program de curse rezonabil, de patru ori pe saptamina pe un traseu Oradea-Bucuresti-Iasi si retur.
Daca la aceasta adaugam si cursa de vara Oradea – Constanta, iata ca doua probleme majore ale bihorenilor pentru afaceri si pentru odihna sunt rezolvate la preturi accesibile tuturor, nu doar unei anumite elite.
Vineri, 16 decembrie 2016, a avut loc aterizarea si decolarea primei curse cu peste 100 de pasageri in ambele sensuri, fapt ce mi-a prilejuit sa vad, cum rar se intimpla, o mare aglomeratie in aeroport, si aceasta fara musafirii lui Tiriac. Dar problema este in grafic pentru ca directorul Gheorghe Pasc al aeroportului a asigurat ca licitatiile pentru extinderea cladirii dar si a parcarii sunt in finalzare si in 2017 bihorenii se vor bucura de conditii europene la aeroportul oradean, aeroport ce va avea si un nume, selectat cu grija si atentie in ceea ce priveste logou-l si sloganul pe baza unui concurs sustinut de Federatia Patronilor Bihor.
Dar ziua de vineri a fost pentru Oradea si o zi de schimbare radicala in ceea ce priveste confortul fizic, financiar si de rapiditate a schimburilor de afaceri cu Bucuresti-ul si Iasi-ul. Directorul comercial Tudor Constantinescu al Blue Air, un tanar cu expierenta similara la Bruxelles, ne-a incurajat sa calatorim cu avioanele Boeing 737, ale companiei la preturi LOW COST cu conditii de confort si sigurata PREMIUM.
Blue Air a ajuns de la 6 aeronave la peste 50 in cei 12 ani de existenta aniversati in 13 decembrie din acest an, asigurand fara evenimente, siguranta transportului aerian la circa trei milioane de pasageri anual.
Ramine in sarcina noastra, a bihorenilor, sa pastram acest castig de mobilitate, cu atat mai mult cu cat operatorul Blue Air va deschide din primavara si o serie de curse externe din Oradea, prima fiind spre Torino.
Tot atunci, cei doi amfitrioni ai avenimentului directorii Gheorghe Pasc si Tudor Constantinescu au promis si botezul traditional al curselor Blue Air cu arcada de apa deasupra avionului data de masinile pompierilor, masura nerecomandata pe timp de iarna.
De aitfel chiar iarna rece si cetoasa a facut intocmai ca la marile lansari Windows ale lui Bill Gates, cand ceva curios se intimpla, apoi se intimpla :-), si asa a fost si vineri, cand vremea (degivrarea avionului la Iasi) a intarziat prima sosire a cursei Blue Air, dar, care a adus satisfactia si bucurie celor peste 100 de bihoreni multumiti de serviciile noului operator pe aeroportul Oradiei, operator a carei filozofie e simpla, “obiectivul suprem-sa aducem calatorul in siguranta la destinatie” dupa cum spunea directorul comercial al Blue Air, dl Tudor Constantinescu.
Pingback: UNPR si Blue Air isi dau mana pentru a facilita afacerile firmelor din zona E-S-V ale Romaniei | UNIUNEA NATIONALA A PATRONATULUI ROMAN