După cum IVOLINE anunta cu mult timp inainte despre intentiile UBER să treacă la taxiuri autonome model VOLVO iata ca si General Motors a anuntat ca are planuri ambitioase in sensul ca ar vrea sa lanseze primele flote de taxi-uri autonome in mai mule orase, astfel GM ar putea devansa rivalul Ford pe piață cu doi ani înainte.
Într-o provocare directă pentru Ford, Waymo și Uber, General Motors declară că intenționează să lanseze flote de taxiuri complet autonome în 2019.
Vehiculele nu vor include un șofer uman, însă vor putea naviga în interiorul celor mai complexe medii urbane – în care tehnologiile auto-conduse de astăzi se luptă cel mai mult.
Planul de taxi robotic al companiei GM este mai scurt decât cel al rivalului Ford, care a spus anterior că va avea o mașină comercială produsă fără volan sau pedale până în 2021.
Waymo, fostă companie Google și operată acum de Google Alphabet parent, se așteaptă de asemenea să ofere conducere complet autonomă până la începutul următorului deceniu, alături de Uber și Tesla.
Dan Ammann, presedintele GM, a declarat investitorilor, la 30 decembrie, ca veniturile potentiale ale unei singure masini autonome care functioneaza ca un taxi sunt mult mai mari decat cele ale masinilor comparabile vandute de GM astazi. Taxa robo-taxi ar putea aduce venituri în regiunea “câteva sute de mii de dolari”, a declarat Ammann, comparativ cu venitul mediu de 30.000 de dolari câștigat din mașinile GM vândute astăzi.
GM se află în competiție cu companii de tehnologie precum Waymo și Uber.
Președintele GM a adăugat: “Dacă vom continua cu rata actuală de schimbare, vom fi gata să implementăm această tehnologie, la scară largă, în cele mai complexe medii, în 2019.”
GM este un nou-venit relativ în industria auto autonomă. În timp ce Google a experimentat vehicule fără conducător auto începând cu 2009, GM a obținut doar un profit din industrie atunci când a achiziționat Automatizarea de croazieră de pornire pentru o sumă estimată de 1 miliard de dolari în 2016.
Însă GM, în ciuda experienței sale vaste în sectorul tradițional al automobilelor, și-a încetat activitatea pentru a capta companii de tehnologie precum Waymo și Uber. Primul a prezentat pentru prima oară mașinile sale fără șofer pentru prima dată și a declarat că aceste vehicule vor oferi plimbări publicului în următoarele câteva luni.
Uber, în ciuda numeroaselor sale probleme până în 2017, oferă în prezent un serviciu gratuit, autonom de partajare a călătoriilor în Pittsburgh și Phoenix, deși cu un șofer de siguranță.
Tesla, care în prezent vinde mașini electrice cu unele caracteristici autonome, însă spune că acestea conțin deja hardware-ul așa fel ca într-o zi să fie complet autonomă, are de asemenea un scop să realizeze un serviciu de taxi fără șofer în următorii ani, oferit de mașinile proprietarilor care operează în timp ce sunt la serviciu, la odihnă sau în vacanță.