Dusterul se va produce și în Iran, nu numai…, sperăm

Renault, compania iraniană Negin Khodro şi Fondul iranian de investiţii Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO) au semnat contractul de parteneriat, în urma căruia Iranul va produce din 2018 cele mai recente versiuni ale brandurilor Symbol şi Duster ale producătorului auto francez.

Acordul a fost semnat după zece luni de negocieri şi are o valoare de 660 de milioane de euro, cea mai mare tranzacţie auto din istoria Iranului, potrivit surselor citate de Agerpres.

„60% din acţiunile parteneriatului vor aparţine Renault, iar restul Iranului. Din participaţia de 40% a Iranului, 20% sunt ale IDRO şi 20% ale sectorului privat (Negin Khodro)”, a afirmat preşedintele IDRO, Mansour Moazzami.

Agenţia iraniană de presă IRNA a anunţat că acordul prevede şi înfiinţarea unei centru de inginerie şi vânzări în Iran.

Mansour Moazzami a adăugat că Renault va fi obligat să exporte 30% din producţie, care include maşini şi componente auto, iar acordul include şi o a doua etapă, care încă nu a fost finalizată, şi se referă la producţia de maşini în Iran din 2019.

Grupul PSA, rivalul Renault, a semnat în iunie 2016 un acord cu cel mai mare producător auto al ţării, Iran Khodro, pentru a produce anual 200.000 de vehicule Peugeot. De asemenea, PSA a încheiat un acord cu rivala Iran Khodro – SAIPA – pentru a produce 200.000 de vehicule Citroen.

Producţia totală de maşini a Iranului ar urma să ajungă la două milioane de unităţi până în 2020, de la 1,2 milioane în 2016.

În primul semestru din 2017, vânzările Renault în Iran au urcat cu 100,3%, la 68.365 vehicule, în timp ce cota de piaţă a producătorului auto francez a urcat la 9,8%, în urma succesului modelelor Tondar şi Sandero.

Companiile auto importante îşi pregătesc revenirea pe piaţa din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancţiunilor.

Modelul Duster a devenit principalul opbiectiv al fabriici Dacia Renault de la Piteşti, care a avut o producţie de 109.000 de automobile şi 16.000 de colecţii SKD (pachete de asamblat) ce includ caroserii vopsite.

Anul trecut, Grupul Renault a decis ca varianta Dacia Logan MCV să fie produsă începând din acest an atât la Mioveni cât şi la Tanger, „pentru a elibera o capacitate de producţie pentru Duster”, al doilea cel mai bine vândut din cvlasda sa în Eutropa, potrivit oficialilor Dacia Renault.

Aceasta era a treia decizie de acest fel după transferul modelului Sandero în 2012 la Tanger şi a modelului Logan pentru piaţa africană la Casablanca încă din 2004.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

65 − 59 =